موسسه آموزش از راه دور اعلام كرد كه درصد قبولي فراگيران مراكز آموزش از راه دور نسبت به دانشآموزان مدارس عادي كشور بيشتر است.
به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي موسسه آموزش از راه دور، اين نتايج به صورت تصادفي از نقاط مختلف كشور كه امتحانات به صورت هماهنگ برگزار شد، بدست آمده است.
در درس عربي يك پايه اول متوسطه در استان كردستان، درصد قبولي آموزش از راه دور ۷۵درصد و در ساير واحدهاي آموزشي (عادي) استان ياد شده ۷۲/۹۸ درصد بوده است.
در درس علوم تجربي درپايه اول راهنمايي درصد قبولي آموزش از راه دور در استان كردستان ۸۶/۲۰درصد و در ساير واحدهاي آموزشي ۸۵/۱۷درصد بوده است.
در درس رياضيات پايه اول راهنمايي دراستان كردستان درصد قبولي آموزش از راه دور ۸۶/۱۵درصد و در ساير واحدهاي آموزشي ۷۷/۸۵درصد بوده است.
دراين گزارش آمدهاست: دردرس تاريخ اول راهنمايي در كردستان درصد قبولي آموزش از راه دور ۹۲/۵۹درصد و در ساير واحدهاي آموزشي ۸۴/۲۲درصد است.
در درس عربي يك پايه اول متوسطه دراستان مركزي درصد قبولي آموزش از راه دور ۷۸درصد و در ساير واحدهاي آموزشي استان ۷۴/۲درصد است.
دردرس عربي يك پايه اول متوسطه در استان كرمان درصد قبولي اموزش از راه دور ۸۳درصد و در ساير واحدهاي آموزشي استان ۸۱/۳۹درصد است.
در درس علوم تجربي پايه اول راهنمايي در استان خراسان رضوي درصد قبولي آموزش از راه دور ۹۸/۱۴درصد و در ساير واحدهاي آموزشي ۸۹/۹۸درصد بوده است.
در درس رياضيات پايه اول راهنمايي در استان خراسان جنوبي درصد قبولي آموزش از راه دور ۹۸/۲۹درصد و در ساير واحدهاي آموزشي استان ۸۲/۸۶درصد است.
اين موسسه اعلام كرد: نتايج حاصله از ارزشيابي دروس هماهنگ كشوري نشانه اين است كه دانش آموزان بازماندهازتحصيل انگيزه بالايي براي موفقيت دارند.
نامنويسي بازماندگان ازتحصيل پايهاول ودوم راهنمايي و اول و دوم متوسطه و همچنين دوره پيش دانشگاهي كهازپنجم شهريور آغاز شد،ادامه دارد.