متن كامل خبر
بسترسازی برای انتقال مفاهیم به‌وسیله‌ی بازی‌های رایانه‌ای

تاريخ خبر : 26/3/1386امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 1223

- کشور ما در مسیر دستیابی به صنعت بازی‌سازی متعهد و توانمند دو نیاز عمده دارد: - از یک طرف باید «کیفیت بازی‌های رایانه‌ای ایرانی» را افزایش دهیم - از طرف دیگر باید «بسترسازی مناسبی» انجام دهیم که مفاهیم سازنده و سرمایه‌های فرهنگی و ادبی کشور به‌زبان قابل انتقال به‌وسیله‌ی بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شوند.

بسترسازی برای انتقال مفاهیم به‌وسیله‌ی بازی‌های رایانه‌ای



 کشور ما در مسیر دستیابی به صنعت بازی‌سازی متعهد و توانمند دو نیاز عمده دارد:

- از یک طرف باید «کیفیت بازی‌های رایانه‌ای ایرانی» را افزایش دهیم

- از طرف دیگر باید «بسترسازی مناسبی» انجام دهیم که مفاهیم سازنده و سرمایه‌های فرهنگی و ادبی کشور به‌زبان قابل انتقال به‌وسیله‌ی بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شوند.

 

معاون فنی دبیرخانه‌ی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی گفت: کارگروه بازی و سرگرمی‌های الکترونیکی در حال بسترسازی جهت انتقال مفاهیم سازنده به‌وسیله‌ی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی است.

به‌گزارش خبرگزاری ایتنا به‌نقل از واحد ارتباطات دبیرخانه‌ی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی، بهروز مینایی با بیان این‌که امروزه آموزش و سرگرمی به‌شدت با یکدیگر ادغام شده‌اند و تکنیک‌های مختلف آموزش در سرگرمی، کارامدی و تأثیرگذاری خود را بر کودکان نوجوانان و حتی بزرگسالان به‌خوبی نشان داده است تأکید کرد: در کارگروه بازی و سرگرمی‌های الکترونیکی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی، تلاش‌های زیادی انجام شده تا مفاهیم سازنده و سرمایه‌های فرهنگی و ادبی کشور در محتوای بازی‌های رایانه‌ای تولیدی در داخل کشور ظهور و بروز پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون بیش از 30 شرکت و مجموعه‌ی خصوصی در کشور در زمینه‌ی تولید بازی‌ها و سرگرمی‌های الکترونیکی فعال هستند و تا پایان سال86 چندین بازی قابل‌قبول ایرانی توسط شرکت‌های خصوصی به بازار ارائه خواهد شد افزود: کشور ما در مسیر دستیابی به صنعت بازی‌سازی متعهد و توانمند دو نیاز عمده دارد:

- از یک طرف باید «کیفیت بازی‌های رایانه‌ای ایرانی» را افزایش دهیم

- از طرف دیگر باید «بسترسازی مناسبی» انجام دهیم که مفاهیم سازنده و سرمایه‌های فرهنگی و ادبی کشور به‌زبان قابل انتقال به‌وسیله‌ی بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شوند.




«مینایی» با بیان این‌که کارگروه بازی و سرگرمی‌های الکترونیکی، محملی است جهت تقویت همفکری‌ها و همکاری‌های مؤثر در کشور اعلام کرد: هم‌اکنون در کارگروه بازی و سرگرمی‌های الکترونیکی، کمیته‌‌ی تجاری‌سازی در تلاش است نیاز اول یعنی ایجاد فضای رقابتی و سوداور را براورده کند و کمیته‌ی طراحی مفهومی در جهت پاسخگویی به نیاز دوم یعنی بسترسازی جهت انتقال مفاهیم سازنده به‌وسیله‌ی بازی‌های رایانه‌ای در حال فعالیت است.



وی در پایان به جایگاه فرابخشی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی اشاره‌کرد و افزود: قطعاً تلاش شورا این است که نیازهای کشور در این حوزه با همکاری بخش‌های مختلف دولت و نیز با همکاری وسیع مردم و بخش غیردولتی براورده شود و در ادامه‌ی فعالیت‌ها، شورا سیاست همکاری حداکثری با بخش‌های مختلف را دنبال خواهد کرد.







     

بازگشت