متن كامل خبر
آغاز مراسم اختتامیه‌ی سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک با اعطای 214 مدال و دیپلم افتخار

تاريخ خبر :  30/4/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1449

- استفاده از کدرنگ برای سؤال‌ها و نرم‌افزار پردازش نمره‌ها را از جمله ایده‌هایی بوده است که برای نخستین بار در این المپیاد جهانی با موفقیت تجربه شد.

آغاز مراسم اختتامیه‌ی

سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک

با اعطای 214 مدال و دیپلم افتخار

استفاده از کدرنگ برای سؤال‌ها و نرم‌افزار پردازش نمره‌ها را از جمله ایده‌هایی بوده است که برای نخستین بار در این المپیاد جهانی با موفقیت تجربه شد.

مراسم اختتامیه‌ی سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک با اهدای 38 مدال طلا، 46 مدال نقره، 51 مدال برنز و 80 دیپلم افتخار به دانش‌اموزان برتر شرکت‌کننده در این رقابت‌ها آغاز شد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «دکتر اجتهادی» رئیس کمیته‌ی علمی المپیاد جهانی فیزیک در سخنانی در این مراسم با اعلام تعداد مدال‌ها و دیپلم‌های افتخاری اعطایی در این دوره از المپیاد جهانی فیزیک به ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این کمیته پرداخت و اظهار داشت: 326 دانش‌اموز از 69 کشور جهان در این دوره از المپیاد جهانی فیزیک رقابت کردند.

وی با تشکر از تمام کسانی که در برگزاری این المپیاد همکاری داشتند اظهار داشت: بیش از 80 استاد و دانشجوی دکتری فیزیک با دقت خود در تصحیح برگه‌های امتحان، یکی از کوتاه‌ترین جلسه‌های تصحیح سؤال‌ها در سال‌های اخیر المپیاد را رقم زدند.

وی استفاده از کدرنگ برای سؤال‌ها و نرم‌افزار پردازش نمره‌ها را از جمله ایده‌هایی دانست که برای نخستین بار در این المپیاد جهانی با موفقیت تجربه شد.

گفتنی است در حال حاضر مراسم اهدای دیپلم‌های افتخار به‌پایان رسیده و اهدای مدال‌ها نیز در ادامه‌ی برنامه انجام خواهد شد.

اجرای موسیقی، سخنرانی رئیس موقت المپیاد جهانی فیزیک، وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیته‌ی علمی و برنامه‌ریزی و اهدای پرچم المپیاد به‌میزبان بعدی، سخنرانی مسؤول برگزاری المپیاد 2008 ویتنام، پخش نماهنگ یادمان دبیر کل فقید المپیاد جهانی فیزیک از دیگر برنامه‌های این مراسم است.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت