متن كامل خبر
تقاضای مدال‌اور ایرانی‌ المپیاد فیزیک مبنی بر توجه‌ بیش‌تر به ‌استعدادهای جوان

تاريخ خبر :  31/4/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1869

- لطف خداوند، زحمات پدر، مادر و اساتید عامل کسب این افتخار است.

تقاضای مدال‌اور ایرانی‌ المپیاد فیزیک

مبنی بر

توجه‌ بیش‌تر به ‌استعدادهای جوان


لطف خداوند، زحمات پدر، مادر و اساتید عامل کسب این افتخار است.

مدال‌اور ایرانی سی و هشتمین دوره‌ی المپیاد جهانی فیزیک خواستار فراهم کردن امکانات برای استفاده از استعدادهای همه‌ی جوانان کشور شد.

«محمد حلاجیان» برنده‌ی مدال طلای این دوره‌ی المپیاد فیزیک گفت: تیم المپیاد فیزیک پنج‌نفر از چند میلیون جوان‌ ایرانی‌ است که‌ در میان آن‌ها استعدادهای درخشان فراوانی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد دولت و مسؤولان برنامه‌ریزی کشور، برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که شرایط برای بروز این همه استعدادها در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

«حلاجیان» گفت: امیدوارم جوانان ایرانی که در عرصه‌های مختلف برای کشور افتخار کسب می‌کنند سرمشق سایر جوانان باشند.

این دانش‌اموز کرجی به جوانان توصیه کرد به‌دور از القائات بیگانگان و مشکلات معمول، راه صحیح را انتخاب کنند و برای آن‌چه می‌خواهند تلاش نمایند.

«حلاجیان» کسب مدال طلا را افتخاری متعلق به همه‌ی مردم ایران ذکر و اضافه کرد: از خوشحال شدن مردم ایران خوشحال هستم.

وی لطف خداوند، زحمات پدر، مادر و اساتید را عامل کسب این افتخار دانست و گفت: از همه‌ی کسانی که در این مسیر زحمت کشیدند قدردانی می‌کنم.

وی در مورد ادامه تحصیلش گفت : علاقه من در درجه اول به فیزیک است و در درجه دوم به رشته برق و دوست دارم هر دو را باهم ادامه دهم.

وی با اشاره ‌به ‌این‌که در کشورمان دانشگاه‌های خوبی برای ادامه‌ی تحصیل وجود دارد گفت: با برخورداری از تحصیلات بهتر حتی با درس خواندن در کشورهای دیگر می‌توان به کشور بیش‌تر خدمت کرد.

تیم المپیاد فیزیک ایران در سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک صاحب پنج مدال شد.

در این دوره‌ی المپیاد، «محمد مهدی آصف‌زاده» و «محمد حلاجیان» صاحب مدال طلا شدند و «امین رضایی‌زاده» و «محمد علی امامی خوانساری» مدال نقره و «علیرضا شهبازی» به مدال برنز دست یافتند.

سی و هشتمین دوره‌ی المپیاد جهانی فیزیک که با حضور تیم‌های ۷۶ کشور جهان از روز شنبه‌ 23 تیر 1386 به‌طور رسمی در دانشگاه صنعتی اصفهان گشایش یافت 31 تیر 1386 پایان یافت.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت