متن كامل خبر
اعلام زمان برگزاری، شرایط شرکت و منابع آزمون مراحل اول المپیادهای علمی کشور

تاريخ خبر :  19/9/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  5959

- باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش آزمون مرحله‌ی اول این المپیاد‌ها را به‌صورت چندگزینه‌ای طی روزهای چهارم، پنجم، یازدهم و دوازدهم بهمن 1386 با همکاری سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌های کشور برگزار می‌کند.

  اعلام زمان برگزاری، شرایط شرکت و منابع آزمون 

مرحله اول المپیادهای علمی کشور در سال 86





زمان برگزاری، شرایط شرکت و منابع آزمون مراحل اول المپیادهای علمی کشور توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعلام شد.




به‌گزارش سایت باشگاه دانش‌پژوهان جوان، آزمون مرحله‌ی المپیادهای علمی کشور توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان به‌صورت چندگزینه‌ای طی روزهای چهارم، پنجم، یازدهم و دوازدهم بهمن 1386 با همکاری سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌های کشور برگزار می‌شود.

این گزارش می‌‍افزاید: برگزیدگان مرحله‌ی اول در بهار سال 1387 در آزمون مرحله‌ی دوم - که به‌صورت نیمه‌متمرکز در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد - شرکت خواهند کرد.

هم‌چنین برگزیدگان آزمون مرحله‌ی دوم در تابستان 1387 جهت شرکت در «دوره‌ی آموزش تابستانی» به باشگاه دانش‌پژوهان جوان فراخوانده شده و در پایان این دوره، اعضای تیم‌های ملی المپیادها مشخص خواهند شد.

لازم به یاداوری است که مطابق مصوبه‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، 12 نفر در رشته‌ی ریاضی، 10 نفر در رشته‌های فیزیک و نجوم و  8 نفر در رشته‌های شیمی، زیست‌شناسی و کامپیوتر و حداکثر 18 نفر در رشته‌ی ادبی (12 نفر از رشته‌ی ادبیات و علوم انسانی و 6 نفر از بقیه‌ی رشته‌ها به‌شرط کسب حدنصاب) برای دوره‌ی تابستانی برگزیده می‌شوند و مدال طلای کشوری را کسب می‌کنند.

بدین‌ترتیب افراد مشخص شده (به غیر از المپیاد ادبی که مسابقه‌ی جهانی ندارد) یک دوره‌ی آموزش ویژه را در باشگاه دانش‌پژوهان جوان می‌گذرانند و در نهایت از میان آنان افرادی به المپیادهای جهانی اعزام می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید: دارندگان مدال طلای کشوری می‌توانند بدون شرکت در آزمون سراسری، پس از اخذ دیپلم و گذراندن دوره‌ی پیش‌دانشگاهی با توجه به گروه آزمایشی ذیربط در رشته و دانشگاه مورد نظرشان ادامه تحصیل دهند.

هم‌چنین برگزیدگان المپیاد ادبی فقط می‌توانند در رشته‌ی «زبان و ادبیات فارسی» دانشگاه مورد نظرشان پذیرفته شوند .

شایان ذکر است سال جاری برای نخستین بار آزمون المپیاهای علمی کشور در شهر تهران طی یک طرح آزمایشی (Pilot) به‌صورت «متمرکز» برگزار می‌شود.

لذا منحصراًً دانش‌اموزان شهر تهران برای ثبت‌نام باید فرم مخصوص را از مدرسه اخذ و پس از تکمیل حداکثر تا تاریخ 22/9/86 به مسؤول ثبت‌نام مدرسه تحویل نمایند تا نسبت به انجام سایر مراحل ثبت‌نام توسط ایشان اقدام‌های مقتضی انجام گیرد.

ثبت‌نام دانش‌اموزان دیگر استان‌ها مطابق روال گذشته انجام می‌پذیرد.

ضمناً برای افزایش ضریب امنیت سؤال‌های آزمون‌های این مرحله مقرر شد تا سؤال‌ها به‌صورت متمرکز توسط باشگاه چاپ و پس از مهر و موم صرفاً در روز امتحان با حضور مسؤولین ذیربط در حوزه‌های امتحانی بازگشایی شود.

لازم به‌توضیح است برای مشاهده‌ی جدول زمانی و منابع آزمون می‌توانید به سایت باشگاه به‌نشانی ذیل مراجعه فرمایید:

http://www.ysc.ac.ir/showNews.aspx?id=200





المپیاد جهانی ریاضی







المپیاد جهانی فیزیک









المپیاد جهانی فیزیک









المپیاد جهانی شیمی










المپیاد جهانی زیست‌شناسی


      منبع خبر : مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان

بازگشت