متن كامل خبر
پرفسور ریاضی برنده‌ی جایزه‌ی «گرمی» (Grammy)

تاريخ خبر :  26/11/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  872

- نام آلبوم آن‌ها «نوار زنده- وودی گوتری در نمایش سال 1328» (Live Wire- Woody Guthrie in Performance 1949) است و یکی از پنج نامزد جایزه‌ی «گرمی» (Grammy) با عنوان «بهترین آلبوم تاریخی» شد

پرفسور ریاضی

برنده‌ی جایزه‌ی «گرمی» (Grammy)

نام آلبوم آن‌ها «نوار زنده- وودی گوتری در نمایش سال 1328» (Live Wire- Woody Guthrie in Performance 1949) است و یکی از پنج نامزد جایزه‌ی «گرمی» (Grammy) با عنوان «بهترین آلبوم تاریخی» شد

«کوین شورت» (Kevin Short) ریاضیدان دانشگاه «نیو همشایر» (New Hampshire) از «تکنولوژی فشرده‌‌سازی نامنظم» (Chaotic Compression Technology) برای ساخت نوعی نوار ضبط‌‌شده از کنسرت «وودی گوتری» (Woody Guthrie) این جایزه را دریافت کرد.

به‌گزارش سایت«انجمن ریاضیات آمریکا» (AMS)، این نوار تنها ضبط‌کننده‌ به‌صورت زنده از آواز بومی با حضور تماشاچیان است. او وگروه سازنده و مهندسین این پروژه، جایزه‌ی «گرمی» (Grammy) را برای بهترین آلبوم تاریخی سال 1386 (2008 میلادی) دریافت کردند.‌ نوار ضبط شده‌ی اصلی به‌صورت حلقه‌هایی در یک پستو، 50 سال قبل از آن‌که به مجموعه‌ی آرشیو «وودی گوتری» (Woody Guthrie) اهدا شود نگهداری می‌گشت.

این نوارها در هم پیچیده، کشیده شده و خسارت دیده بودند اما مهندسین قادر بودند تا نوار ضبط‌کننده را دیجیتالی کنند. «بوستون گلاب» (Boston Globe) می‌گوید: برای اصلاح سرعت و تنظیم زیر و بمی صدا، شرکت «فرایندهای پرارتعاش» (Plangent Processes) –که مجری بازگردانی این نوار بود صدای ضبط شده را دوباره به‌وجود آوردند (Re Rendered). این کار با استفاده از برنامه‌ای درست شد که «کوین شورت» (Kevin Short) الگوریتم فشرده‌سازی و «استرچ» (Streching) آن را نوشت.«کوین شورت» (Kevin Short) از فناوری «فشرده‌سازی با حجم بالا» (Chaotic Compression Technology) استفاده کرد.

نام آلبوم آن‌ها «نوار زنده- وودی گوتری در نمایش سال 1328» (Live Wire- Woody Guthrie in Performance 1949) است و یکی از پنج نامزد جایزه‌ی «گرمی» (Grammy) با عنوان «بهترین آلبوم تاریخی» شد.

بنا بر این گزارش برنده‌ی این جایزه‌ی بین‌المللی یکشنبه 21 بهمن 1386 (10 فوریه‌ی 2008) اعلام شد. تهیه‌کنندگان این نوار عبارتند از: «نورا گوتری» (Nora Guthrie) و «جرج آروالو متیوس» (Jorge Arevalo Mateus) بودند. مهندسین اصلی این پروژه عبارتند از: « جیمی هوارتز» (Jamie Howarth) و «استیو روسنتال» (Steve Rosenthal) و « واران راسل اسمیت» (Warren Russel Smith) و دکتر «کوین شورت» (Kevin Short).

دبیر المپیاد ریاضی
جایزه‌ی «گرمی» (Grammy) مجموعه‌ای از آلبوم‌های متنوع آماده شده از هنرمندان است. این جایزه از سال 1364 (1995 میلادی) اهدا می‌شود.

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت