متن كامل خبر
دانش‌اموزان دبیرستانی و سواد نانو!

تاريخ خبر :  9/3/1387 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1244

- دانش‌اموزان آشنا با فناوری نانو در آینده برای مشاغل پردرامد در اولویت خواهند بود. آن‌ها نیروی کار مشاغل جدید هستند.
- اگر ما فرزندان خود را در این فرصت‌ها شریک نکنیم بسیار غفلت کرده‌ایم.

دانش‌اموزان دبیرستانی و سواد نانو!







 دانش‌اموزان آشنا با فناوری نانو در آینده برای مشاغل پردرامد در اولویت خواهند بود. آن‌ها نیروی کار مشاغل جدید هستند.

 اگر ما فرزندان خود را در این فرصت‌ها شریک نکنیم بسیار غفلت کرده‌ایم.

 

به‌زودی و با طراحی برنامه‌ای به‌منظور ایجاد مهارت‌ها در نوجوانان بیش از ۴۰۰ دانش‌اموز در دبیرستان آلبانی در امریکا با علم نوپای نانو آشنا خواهند شد.

به‌گزارش سایت ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های نانو به‌نقل از سایت «نانوورک» (Nanowerk)، این دبیرستان یکی از ۲۰ مرکز آموزشی است که برای تأسیس یک آموزشگاه مهندسی از طریق «بنیاد ملی آموزشگاه‌ها»(National Academy Foundation) انتخاب شده‌اند.

بنیاد مزبور در تابستان امسال به تربیت معلمان پرداخته و مشاورانی به این مراکز می‌فرستد تا به‌مدت ۱۵ ماه به یک گروه ۳۰ نفره از معلمان دبیرستانی آموزش دهند. قرار است این برنامه‌ی آموزشی از مهر 1388 (سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی) آغاز شود.

دانش‌اموزان این آموزشگاه (مدرسه‌ای درون یک مدرسه) یک برنامه‌ی درسی اصلی بر پایه‌ی ریاضیات و علوم در کنار برنامه‌ی رسمی خود خواهند داشت. به این ترتیب آن‌ها با گذراندن دوره‌های کارورزی در بنگاه‌های محلی فناوری نانو برای دانشگاه و مشاغل آماده می‌شوند.

«جکی کارس» (Jackie Carrese) سرپرست دبیرستان آلبانی در این‌باره می‌گوید: «این گروه دانش‌اموزی در آینده برای مشاغل پردرامد در اولویت خواهند بود. آن‌ها نیروی کار مشاغل جدید هستند».

این ناحیه اخیراً یک گرنت ۲۰۰ هزار دلاری به‌صورت مشترک از «وزارت آموزش امریکا» و «انجمن مهندسانِ ساخت» برای اجرای برنامه‌های فناوری نانو دریافت کرده است.

«اوا جوزف» (Eva Joseph) مدیر آموزشگاه مذکور می‌گوید:‌ تمرکز ما بر روی فناوری نانو به‌صورت یک الگو برای سایر نواحی درامده است که به‌دنبال ایجاد ارتباط مستقیم بین دانش‌اموزان و صنایع هستند.

وی با اشاره به این‌که این برنامه تأمین مشاغل محلی برای دانش‌اموختگان در آینده را تضمین می‌کند گفت: «اگر ما فرزندان خود را در این فرصت‌ها شریک نکنیم بسیار غفلت کرده‌ایم».


      منبع خبر : ستاد ويژه‌ي توسعه‌ي فناوري‌هاي نانو

بازگشت