متن كامل خبر
برگزاری همایش دانش‌اموزی نانوفناوری با حضور جمعی از مسؤولان آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی در یاسوج

تاريخ خبر :  26/3/1387 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  779

 امروزه بسیاری از دانشمندان حوزه‌های مختلف علمی به‌سمت این حوزه چندرشته‌ای جذب شده‌اند.

برگزاری همایش دانش‌اموزی نانوفناوری

با حضور جمعی از مسؤولان آموزش و پرورش

و جهاد دانشگاهی در یاسوج







 امروزه بسیاری از دانشمندان حوزه‌های مختلف علمی به‌سمت این حوزه چندرشته‌ای جذب شده‌اند.

 

همایش دانش اموزی نانوفناوری با حضور جمعی از مسؤولان آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی در سالن همایش آموزش و پرورش یاسوج برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این همایش مدیر کل پژوهش و فناوری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نانوتکنولوژی کاربردهای گسترده در تمام حیطه‌های زندگی دارد و از این رو توسعه‌ی آن می‌تواند به بهبود و تسهیل زندگی کمک فراوان کند.

«عبدالخالق خرسندیان» با بیان این‌که نانوتکنولوژی از یک رشته‌ی علمی خاص مشتق نمی‌شود افزود: با این‌که نانوتکنولوژی بیش‌ترین وجه مشترک را با علم مواد دارد خواص اتم و مولکول شالوده بسیاری از علوم است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از دانشمندان حوزه‌های مختلف علمی به‌سمت این حوزه چندرشته‌ای جذب شده‌اند.

دکتر «ابراهیم صادقی» عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فناوری نانو کاربردهای گسترده‌ای در دانش‌های گوناگون دارد که می‌توان به کاربردهایش در پزشکی برای ساخت «داروهای بدون اثر جانبی» اشاره کرد که تنها بر یک بافت ویژه تأثیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: نانوتکنولوژی علمی است که بیش‌تر کشورهای دنیا در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا بدون تردید، آینده‌ی جهان را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

«صادقی» با اشاره به این‌که علم نانو در پزشکی کابردهای بسیار مثبتی دارد خاطرنشان کرد: دانشجویان باید با کاربردی کردن این علم برای کمک به سلامت جامعه بیش‌تر تلاش کنند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت