متن كامل خبر
برگزاری بیست‌ و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی خوارزمی

تاريخ خبر :  9/11/1387 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1065

 کشورهای فرانسه، استرالیا، نروژ، اندونزی،‌ هند، آلمان و جمهوری خلق چین از جمله کشورهایی است که محققان آن‌ها در این جشنواره شرکت دارند.

برگزاری بیست‌ و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی خوارزمی







 کشورهای فرانسه، استرالیا، نروژ، اندونزی،‌ هند، آلمان و جمهوری خلق چین از جمله کشورهایی است که محققان آن‌ها در این جشنواره شرکت دارند.

 

بیست‌ و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی خوارزمی 15 بهمن 1387 با حضور رئیس‌جمهور در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «محمد حسن انتظاری» دبیر بیست و دومین جشنواره‌‌ی بین‌المللی خوارزمی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان «سال نوآوری و شکوفایی» برپایی این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و در این جشنواره علاوه طرح‌های داخلی تعدادی از طرح‌های مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور و تعدادی مربوط به کشورهای خارجی است.

وی کشورهای فرانسه، استرالیا، نروژ، اندونزی،‌ هند، آلمان و جمهوری خلق چین را از جمله کشورهایی خواند که محققان آن‌ها در این جشنواره شرکت دارند.

«انتظاری» افزود: در پی فراخوان اعلام شده 854 طرح به دبیرخانه واصل شد که تعداد 696 طرح مربوط به محققان داخلی، 141 طرح مربوط به محققان خارجی از 42 کشور جهان و 17 طرح مربوط به ایرانیان مقیم خارج بود.

طرح‌هایی که به جشنواره واصل شده در سیزده گروه تخصصی به‌دقت بررسی و آثار منتخب هر گروه به هیأت داوران ارائه شدند.

وی ادامه داد:‌ هیأت داوران نهایی متشکل از 200 نفر از اساتید و محققان برگزیده‌ی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی 52 طرح منتخب گروه‌ها را بررسی کردند که در نهایت 25 طرح در بخش داخلی، یک طرح در بخش ایرانیان مقیم خارج از کشور و 13 طرح در بخش خارجی انتخاب شدند.

«انتظاری» اظهار کرد:‌ تلاش‌مان این است که بین برگزیدگان این جشنواره و مراجع ذی‌ربط برای به‌نتیجه رساندن و کاربردی کردن طرح‌های‌شان ارتباط فعال‌تری برقرار کرده و گروه نخبگان را به ارگان‌هایی که تصمیم‌گیر هستند و در رابطه با توسعه‌ی کشور فعالیت می‌کنند معرفی نماییم.

وی اضافه کرد:‌ سازمان‌های بین‌المللی معتبر در زمینه‌ی مالکیت فکری ارتباط خوبی با جشنواره دارند و با اعطای جوایزی سعی می‌کنند به جشنواره اعتبار ببخشند و در نتیجه این جشنواره از موقعیتی خاص در عرصه‌ی بین‌المللی برخوردار است.

«انتظاری» خاطرنشان کرد: هرچه سازمان‌های صنعتی کشور و وزارت‌خانه‌ها ارتباط بیش‌تری با جامعه‌‌ی محققان و برگزیدگان این جشنواره برقرار کنند جامعه به‌سمت پیشرفت خواهد رفت.

دبیر جشنواره‌ی بین‌المللی خوارزمی در پایان با تشکر از کمک و حمایت برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در برپایی این جشنواره از برخی سازمان‌ها و مراکز که به‌دلایل مختلف از همکاری با این جشنواره شانه خالی کردند انتقاد کرد و گفت: شخصاً با بسیاری از شرکت‌های بزرگ تماس گرفتم ولی آن‌ها با برخوردی بسیار سرد و غیرفعال ارتباط مطلوبی را با ما برقرار نکردند.

در حالی که باید در کشور به تحقیق اهمیت داده شود و این وظیفه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان است که از جامعه‌‌ی محققان حمایت کنند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت