FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)
ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)زنگ تفريح فيزيك
جمع برداری و کاربرد آن در ناوبری هواپیما

ناوبری هواپیما در باد










ناوبری هواپیما بخش جمع برداری سرعت نسبی هواپیما را دارد که سرعت نهایی نسبت به زمین در آن برابر جمع برداری سرعت هواپیما و سرعت باد است. با استفاده از هوا به عنوان چاچوب مرجع میانی، سرعت نسبت به زمین به این صورت بدست می آید:

 

سرعت هواپیما نسبت به زمین برابر است با سرعت هواپیما نسبت به هوا به علاوه سرعت هوا نسبت به زمین. جهت ناوبری معمولاً به صورت زاویه هایی که در شکا زیر می بینید بیان می شوند:

توجه: جهت باد در محاسبه ای که انجام می دهید جهت حرکت هوا است . نه جهتی که باد می وزد. بنابراین اگر باید از سمت شمال بیاید آن را باد شمالی می نامیم، و حرکت هوا جنوب خواهد بود و باید 180 درجه برای زاویه ی باید در نظر بگیرید.

یادتان باشد که سرعت را وقتی محاسبه می کنید به مولفه های مختصاتی آن دقت کنید. (شکل2). اگر با قطبنما کارکنید، دو راه دارید برای محاسبه:

1. زاویه را در قطبنما به زاویه های استاندارد تبدیل کنید.

2. محاسبه را در قطبنما با روشی که در بالا نشان داده شد، بدست آورید.

اگر از زاویه های مثلثاتی استفاده کنید، باز می توانید برای ناوبری هواپیما به زاویه های قطبنما تبدیل کنید. و مسأله ی آخر تانژانت است.

در مثلث قائم الزاویه زاویه به این صورت محاسبه می شود:

وقتی بخواهیم جمع برداری استفاده کنیم در یک مسأله، باید از وارون تانژانت استفاده کنیم (آرکتانژانت):

1388/5/17لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)
ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)زنگ تفريح فيزيك
جمع برداری و کاربرد آن در ناوبری هواپیما

ناوبری هواپیما در باد










ناوبری هواپیما بخش جمع برداری سرعت نسبی هواپیما را دارد که سرعت نهایی نسبت به زمین در آن برابر جمع برداری سرعت هواپیما و سرعت باد است. با استفاده از هوا به عنوان چاچوب مرجع میانی، سرعت نسبت به زمین به این صورت بدست می آید:

 

سرعت هواپیما نسبت به زمین برابر است با سرعت هواپیما نسبت به هوا به علاوه سرعت هوا نسبت به زمین. جهت ناوبری معمولاً به صورت زاویه هایی که در شکا زیر می بینید بیان می شوند:

توجه: جهت باد در محاسبه ای که انجام می دهید جهت حرکت هوا است . نه جهتی که باد می وزد. بنابراین اگر باید از سمت شمال بیاید آن را باد شمالی می نامیم، و حرکت هوا جنوب خواهد بود و باید 180 درجه برای زاویه ی باید در نظر بگیرید.

یادتان باشد که سرعت را وقتی محاسبه می کنید به مولفه های مختصاتی آن دقت کنید. (شکل2). اگر با قطبنما کارکنید، دو راه دارید برای محاسبه:

1. زاویه را در قطبنما به زاویه های استاندارد تبدیل کنید.

2. محاسبه را در قطبنما با روشی که در بالا نشان داده شد، بدست آورید.

اگر از زاویه های مثلثاتی استفاده کنید، باز می توانید برای ناوبری هواپیما به زاویه های قطبنما تبدیل کنید. و مسأله ی آخر تانژانت است.

در مثلث قائم الزاویه زاویه به این صورت محاسبه می شود:

وقتی بخواهیم جمع برداری استفاده کنیم در یک مسأله، باید از وارون تانژانت استفاده کنیم (آرکتانژانت):

1388/5/17لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2