متن كامل خبر
تولید کتاب‌هایی متفاوت، متناسب با مناطق جغرافیایی

تاريخ خبر : 15/10/1395امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 316

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نگاه ما در عرصه فناوری نباید متعصبانه و خشک باشد چراکه همه چیز در حال تغییر است و باید به صورت فعالانه ایجاد تحول کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی(رشد) که در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار شد اظهار کرد: در جامعه کنونی تربیت و آموزش رکن‌ های متعددی از قبیل خانواده، معلم، رسانه، تلویزیون و... دارند و عدم هماهنگی این رکن ‌ها مانع از تحقق اهداف تربیتی و آموزشی سند تحول بنیادین شده است.
 
وی افزود: ما اعتقاد داریم مصرف کنندگان خود می‌توانند تولید کنندگان خوبی باشند، به شرط اینکه نوآوری داشته باشند چراکه نوآوری اساس فناوری است و بدون آن نمی‌تواند به عمر خود ادامه دهد.
 
دکتر محمدیان با اشاره به اینکه نگاه ما در عرصه فناوری نباید دُگم باشد چراکه همه چیز در حال تغییر است و باید به صورت فعالانه ایجاد تحول کنیم تصریح کرد: معلم باید در کلاس به صورت فعالانه تولید محتوا کند و شبکه های هوشمند ایجاد شود و مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که تولید محتوا و خلاقیت داشته باشد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید بتوانیم علاوه بر اینکه به ویژگی‌های آموزش و پرورش سنتی توجه می‌کنیم به توانایی‌ها و استعدادهای دانش آموزان هم توجه کنیم، در سال‌های آینده شاید نتوانیم برای همه دانش آموزان کتاب تولید کنیم بلکه باید برای هر منطقه کتاب متفاوت تولید شود.
 
وی اظهار کرد: یکی از محدودیت‌های امروز ما تولید محتوا است زیرا در بستر شبکه‌های ملی هنوز تولید محتوا نکرده‌ایم، از این رو انتظار داریم در وهله اول تولیدات عام المنفعه و سپس تجاری‌سازی شود.
 
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: از سویی رویکرد به سوی فناوری موجب خوشحالی اما از سوی دیگر مدارس را به دیجیتالی صرف تبدیل کردن نگران‌کننده است زیرا در استفاده از سخت افزارها باید دقت کنیم و آنچه لازم و مناسب است را برگزینیم و باید مراقب باشیم مدارس را مرکز خرید کالاهای خارجی نکنیم.
 
وی سپس به عدالت آموزشی اشاره و بیان کرد: عدالت آموزشی به معنی امکان دسترسی به تعلیم و تربیت باکیفیت برای همه کودکان لازم‌ التعلیم است، این مقوله باید فارغ از جنسیت، منطقه مسکونی، نژاد و ... فراهم شود، ضمن اینکه 99 درصد کودکان لازم‌ التعلیم در مدارس ابتدایی ثبت ‌نام می‌‌کنند و طبق آخرین سرشماری، بیش از 90 درصد مردم کشور باسواد هستند.
 
دکتر محمدیان با اشاره به اینکه تعداد جمعیت دانشجویی ما بیش از شش میلیون نفر است گفت: در ورودی دانشگاه‌ها نیز دختران در بعضی رشته ‌ها بالاترین میزان را دارند.
 
رییس سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت آموزشی بیان و تصریح کرد: ما به دنبال آموزش و پرورش اثربخشی هستیم که داده‌‌های آموزشی آن مبتنی بر پژوهش باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با شرکت 147 هزار نفر دانشجوی معلم، دانش ‌آموز و معلم برگزار شد و ما باید به لحاظ کیفیتی نیز تولیدات خود را افزایش دهیم.


     منبع خبر : ايسنا

بازگشت