متن كامل خبر
کیفیت مدارس دولتی با تفکیک و تنوع مدارس کاهش می‌یابد

تاريخ خبر : 4/4/1396امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 377

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدارس دولتی با تفکیک و تنوع مدارس از کیفیت می‌افتد، گفت: جدا کردن دانش‌آموزان باعث خالی شدن مدارس دولتی از تنوع استعدادها می‌شود و این جداسازی به نفع دانش‌آموزانی که جدا می‌شوند نیست.

به گزارش خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه پرسشگر با بیان اینکه باید بین نوع مدرسه و روش مدرسه‌داری تفاوت قائل شویم، اظهار داشت: سند تحول بنیادین اصل را بر عدالت تربیتی قرار داده و پرهیز از جداسازی و تفکیک در این سند تصریح شده است و که باید به حداقل برسد.
 
وی افزود: در آموزش‌وپرورش رویکرد فعلی ما به جای جداسازی، فراگیری است زیرا دانش‌آموزان قرار است در جامعه در کنار هم زندگی کنند و این مسئله را باید از مدرسه یاد بگیرند، بنابراین تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان روش درستی نیست.
 
زرافشان تصریح کرد: البته تفکیک‌هایی که در انواع مدارس بیان می‌شود گاهی به روش مدرسه‌داری بازمی‌گردد و ربطی به تنوع مدرسه ندارد و مدارس روستامرکزی و بزرگ‌سالان که به‌عنوان تنوع نام برده می‌شوند درواقع برای دسترسی آموزشی تعریف شدند که شرط عدالت آموزشی است.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: مدارس قرآنی اکنون دیگر تقریباً فعال نیستند و به جای آن فعالیت قرآنی در مدارس وجود دارد و دارالقرآن‌ها برای پرورش استعدادهای قرآنی در جوار مدارس فعال هستند.
 
وی یکی از روش‌های تربیت استعدادها را در خارج مدرسه، غنی‌سازی برنامه عنوان کرد و گفت: ایجاد مراکزی در خارج مدرسه و شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها از راه‌های پرورش استعدادها در خارج مدرسه است و می‌تواند جایگزین تفکیک مدارس شود.
 
زرافشان با بیان اینکه مدارس دولتی با تفکیک و تنوع مدارس از کیفیت می‌افتد، خاطرنشان کرد: جدا کردن دانش‌آموزان باعث خالی شدن مدارس دولتی از تنوع استعدادها می‌شود، این جداسازی به نفع دانش‌آموزانی که جدا می‌شوند نیست و توانایی تعامل سازگار با جامعه در آن‌ها کاهش می‌دهد.


     منبع خبر : فارس

بازگشت