|
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علیرضا کمرئی گفت: تربیت به صورت تدریجی اتفاق میافتد و باید آرام آرام و با دقت سرلوحه فعالیتهای مدارس و ادارات شود.
وی نقش مدرسین خانواده را نقشی محوری و اساسی برشمرده و تصریح کرد: برطرف ساختن نیازهای روانی اولیا و دانشآموزان در حوزه تحصیل از مهمترین دغدغههای آموزش و پرورش است که در هر مدرسه باید نسبت به این امر توجه لازم صورت گیرد و این دغدغه را میتوان از آزمون سلامت روان مرتفع ساخت.
کمرئی شروع این آزمون نوپا را نقطه عطفی در آموزش و پرورش دانست و گفت: آزمونهای سلامت روان پلی به سوی پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است زیرا یافتههای آزمون سلامت روان باید مبنای تصمیمگیری آموزشی و تربیتی مدارس باشد.
آزمونهای سلامت روان در مدارس با سیاستهای شناسایی موارد آسیبزا، هیجانات و شناخت تفاوتهای فردی، سنجش نقاط ضعف و قوت دانشآموز، تأکید بر نقش حمایتی مدرسه و خانواده، شناسایی نقطه شروع مشاوره، ارتقای کیفی وضعیت سلامت روان، کنترل هیجانات و بررسی آن، ایجاد بستر مناسب ارتباط خانه و مدرسه، شناسایی سبک های صحیح فرزندپروری و استعدادهای ذاتی آنان و کنترل احساسات در آزمونها در مدارس برگزار میشود.
|