FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 اردوگاه نور نشتارود (مسابقه‌ي شماره‌ي 84)
اردوگاه نور نشتارود (مسابقه‌ي شماره‌ي 84)مسابقه كامپيوتر
روابط بازگشتي

اردوگاه نور نشتارود





اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با روابط بازگشتي
    - روش حل مسأله با استفاده از روابط بازگشتي
 محتواي آموزشي
    - روابط بازگشتي.








سؤال
معلم يكي از مدارس نجف‌آباد اصفهان پس از طي يك دوره‌ي طولاني‌مدت آموزشي تصميم مي‌گيرد دانش‌اموزان يكي از دوره‌هاي آموزش المپياد كامپيوتر را به اردوگاه زيباي نور در شهر نشتارود ببرد.

وي بازي‌اي با عنوان «پرنده، پروانه، پروانه» در اردوگاه ترتيب مي‌دهد. بازي به صورت ذيل اجرا مي‌شود:

تمام دانش‌اموزان در يك دايره حلقه مي‌زنند و معلم داخل دايره قدم مي‌زند. از هر دانش‌اموز كه عبور مي‌كند با ضربه‌اي كوچك وي را با «پرنده» يا «پروانه» صدا مي‌زند: هر دانش‌اموزي كه «پروانه» نام بگيرد از دايره به‌سرعت خارج مي‌شود.

معلم از اولين دانش‌اموز آغاز كرده و به‌ترتيب آنان را اين‌گونه صدا مي‌زند: «پرنده»، «پروانه»، «پروانه»، «پرنده»، «پروانه»، «پروانه» و ...

و بدين‌ترتيب معلم دايره را دور مي‌زند تا آن‌كه تنها يك دانش‌اموز باقي بماند. اين دانش‌اموز «برنده» محسوب مي‌شود.

ياداوري - ممكن است معلم بعضي از دانش‌اموزان را كه قبلاً «پرنده» صدا زده در مرتبه‌ي بعد «پروانه» بنامد.

به‌عنوان مثال:

اگر 7 دانش‌اموز در اردو حضور داشته باشند بازي اين‌گونه ادامه مي‌يابد:

- دانش‌اموز شماره‌ي 1 – پرنده
- دانش‌اموز شماره‌ي 2 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 3 – پروانه

- دانش‌اموز شماره‌ي 4 – پرنده

- دانش‌اموز شماره‌ي 5 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 6 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 7 – پرنده

- دانش‌اموز شماره‌ي 1 – پروانه

- دانش‌اموز شماره‌ي 4 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 7 – پرنده.

بنابراين دانش‌اموز شماره‌ي 7 «برنده» خواهد بود.

با استدلال همه‌ي مقادير  را بيابيد كه در آن:  به‌گونه‌اي كه اگر دايره با دانش‌اموز آغاز شود امين دانش‌اموز «برنده» باشد.




راهنمايي

 ثابت كنيد امين دانش‌اموز «برنده» است تنها و تنها اگر  به‌شكل  يا  باشد كه در آن  عددي «صحيح» و «مثبت» است.

 براي حل اين مسأله ممكن است نياز به كاري ابتكاري باشد.

1387/4/28لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 اردوگاه نور نشتارود (مسابقه‌ي شماره‌ي 84)
اردوگاه نور نشتارود (مسابقه‌ي شماره‌ي 84)مسابقه كامپيوتر
روابط بازگشتي

اردوگاه نور نشتارود





اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با روابط بازگشتي
    - روش حل مسأله با استفاده از روابط بازگشتي
 محتواي آموزشي
    - روابط بازگشتي.








سؤال
معلم يكي از مدارس نجف‌آباد اصفهان پس از طي يك دوره‌ي طولاني‌مدت آموزشي تصميم مي‌گيرد دانش‌اموزان يكي از دوره‌هاي آموزش المپياد كامپيوتر را به اردوگاه زيباي نور در شهر نشتارود ببرد.

وي بازي‌اي با عنوان «پرنده، پروانه، پروانه» در اردوگاه ترتيب مي‌دهد. بازي به صورت ذيل اجرا مي‌شود:

تمام دانش‌اموزان در يك دايره حلقه مي‌زنند و معلم داخل دايره قدم مي‌زند. از هر دانش‌اموز كه عبور مي‌كند با ضربه‌اي كوچك وي را با «پرنده» يا «پروانه» صدا مي‌زند: هر دانش‌اموزي كه «پروانه» نام بگيرد از دايره به‌سرعت خارج مي‌شود.

معلم از اولين دانش‌اموز آغاز كرده و به‌ترتيب آنان را اين‌گونه صدا مي‌زند: «پرنده»، «پروانه»، «پروانه»، «پرنده»، «پروانه»، «پروانه» و ...

و بدين‌ترتيب معلم دايره را دور مي‌زند تا آن‌كه تنها يك دانش‌اموز باقي بماند. اين دانش‌اموز «برنده» محسوب مي‌شود.

ياداوري - ممكن است معلم بعضي از دانش‌اموزان را كه قبلاً «پرنده» صدا زده در مرتبه‌ي بعد «پروانه» بنامد.

به‌عنوان مثال:

اگر 7 دانش‌اموز در اردو حضور داشته باشند بازي اين‌گونه ادامه مي‌يابد:

- دانش‌اموز شماره‌ي 1 – پرنده
- دانش‌اموز شماره‌ي 2 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 3 – پروانه

- دانش‌اموز شماره‌ي 4 – پرنده

- دانش‌اموز شماره‌ي 5 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 6 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 7 – پرنده

- دانش‌اموز شماره‌ي 1 – پروانه

- دانش‌اموز شماره‌ي 4 – پروانه
- دانش‌اموز شماره‌ي 7 – پرنده.

بنابراين دانش‌اموز شماره‌ي 7 «برنده» خواهد بود.

با استدلال همه‌ي مقادير  را بيابيد كه در آن:  به‌گونه‌اي كه اگر دايره با دانش‌اموز آغاز شود امين دانش‌اموز «برنده» باشد.




راهنمايي

 ثابت كنيد امين دانش‌اموز «برنده» است تنها و تنها اگر  به‌شكل  يا  باشد كه در آن  عددي «صحيح» و «مثبت» است.

 براي حل اين مسأله ممكن است نياز به كاري ابتكاري باشد.

1387/4/28لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2