مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین از تجهیز مدارس استثنایی این استان به لوازم توانبخشی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان قزوین، حسین پرتوی در جمع دانشآموزان مدرسه بیاضیان بیان داشت: مدارس محلی برای آموزش، بصیرت، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی است و استعدادهای پنهان دانشآموزان استثنایی باید کشف و جدی گرفته شود. وی ادامه داد: اگرچه شما دانشآموزان دارای معلولیتهایی هستید اما این امر نباید مانع پیشرفت شما در امور مهم زندگی شود. مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین از تجهیز مدارس استثنایی به لوازم توانبخشی خبر داد و اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی با خرید این تجهیزات و اشاعه سبک اشاره و لبخوانی، درصدد است دانشآموزان شنوا و ناشنوا در کنار هم هدفهای تحصیلی را دنبال کنند. وی تصریح کرد: جامعه باید نسبت به پذیرش دانشآموزان کم توان ذهنی به درک بالا برسد و برای رشد تحصیلی و اجتماعی آنها تلاش کند. پرتوی در ادامه آموزش و پرورش را از ارکان مهم و اساسی در توسعه کشور دانست و افزود: کانون مدرسه همچون خانه باید گرم و جذاب برای دانشآموزان باشد و مدرسه را باید به گونهای آماده کنیم که دانشآموزان ما آن را دوست داشته و اگر یک روز به مدرسه نیایند، دچار دلتنگی شوند. وی یادآور شد: دانشآموزان استثنایی از حساسیت بالایی نسبت به دیگر دانشآموزان برخوردار هستند بنابراین نقش معلمان و مربیان بسیار مهم و اثرگذار است و معلمان مدارس استثنایی باید به دانشآموزان خود عشق بورزند. مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تأکید کرد: ارتباط نزدیک خانواده با معلمان نقش کلیدی در ارتقای اهداف تعلیم و تربیت دارد و آنها باید با هم هماهنگ باشند تا دانشآموزان دچار دوگانگی نشوند. وی عنوان داشت: دانشآموزان مدارس استثنایی به هفت گروه تقسیم میشوند که معلمان باید با هر یک از آنها متناسب با شخصیتشان رفتار کنند. |