معاون نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش خوزستان گفت: افت آموزشی در دبیرستانهای پسرانه استان بیشتر است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ بهزاد علوی افزود: عوامل متعددی در خصوص افت آموزشی در دبیرستانهای پسرانه وجود دارد که بخشی از عوامل درون مدرسهای و برخی به بیرون از مدرسه مربوط میشوند. علوی تصریح کرد: کمبود دبیر مرد بویژه در مناطق محروم و ضریب اشتغال بالای همکاران مرد در سایر مناطق بخصوص در رشتههایی چون ریاضی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و زیست شناسی از جمله این عوامل است. وی اظهار داشت: ضعف علمی دانشآموزان از دوره راهنمایی، پایین بدون انگیزه بعضی از دانشآموزان پسر برای تحصیل و ضعف برنامهریزی در مدارس پسرانه بطوری که از حداکثر وقت مفید استفاده نمیشود را نیز میتوان از عوامل افت آموزشی دبیرستانهای پسرانه در نظر گرفت. علوی برای بهبود کیفیت آموزشی عوامل متعددی چون ارتباط اولیاء دانشآموزان با مدارس، اعتبارت کافی برای اجرای فعالیتهای بهبود کیفیت، آموزش مستمر دبیران ، برگزاری دورههای دانشافزایی دبیران و اصلاح روشهای تدریس و بهرهگیری از روشهای تدریس فعال و مبتنی بر IT که برای دانشآموزان جذبه داشته باشد را عنوان کرد و افزود: مهمترین عامل موثر در ارتقاء کیفیت آموزشی، توانمندسازی مدیران مدارس است، زیرا مدیران در مدارس نقش محوری در تصمیمگیری و نظارت دارند. توانمندسازی مدیران مدارس باید از طریق بازدید و تبادل تجربه، کارگاههای آموزشی و آموزش مستمر مدیران حاصل شود که این امر در اولویت کار اداره آموزش و پرورش خوزستان قرار دارد.