|
به گزارش ایرنا، ˈنامدار عبداللهیانˈ در آیین گرامیداشت ˈروز جهانی معلولانˈ اظهار داشت: اگر هوشمندسازی مدارس عادی یک انتخاب است، هوشمندسازی مدارس استثنایی یک اضطرار محسوب می شود.
وی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی با توجه به اسناد بالادستی، طرح تحول بنیادین، قانون برنامه پنجم توسعه، برنامه درس ملی، سیاستهای کلان وزارتخانه و اساسنامه بسیار خوب سازمان آموزش و پرورش استثنایی که به تصویب مجلس نیز رسیده، بستههای اجرایی طراحی کرده که ایجاد و توسعه مراکز فناوری اطلاعات مهمترین رکن آن است.
عبداللهیان با یادآوری اینکه هوشمندسازی مدارس محیط را پویا و جذاب می کند، خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات پیشرفته آموزشی موجب تقویت فرایند یادگیری و یاددهی در مدارس میشود لذا ما میخواهیم مدارس استثنایی را زودتر از مدارس عادی هوشمند کنیم.
وی اظهار داشت: در آموزش و پرورش استثنایی سالانه 190عنوان کتاب طراحی میشود که امسال هشت عنوان برای پایه ششم، هشت عنوان برای معلمان و 9 عنوان برای سایر پایههای مقطع ابتدایی طراحی شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح تلفیق فراگیر دانشآموزان استثنایی و عادی گفت: هم اکنون 30 هزار دانش آموز استثنایی که از ضریب هوشی بیشتری نسبت به همسالان خود برخوردارند در مدارس عادی و در کنار دانش آموزان معمولی در حال تحصیل هستند که ما قصد داریم این رقم را تا پایان برنامه پنجم توسعه به 40 هزار دانش آموز برسانیم.
|