FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 کبریت‌شماری
کبریت‌شماریمسابقه كامپيوتر
مسابقه‌ی شماره 117
شمارش

از یک مستطیل شطرنجی 3×5 که ضلع‌های مربع‌های آن چوب‌کبریت هستند، بعضی از چوب‌کبریت‌ها را برمی‌داریم تا مارپیچی مانند شکل زیر با 23 چوب‌‌کبریت به‌دست می‌آید. اگر همین کار را با مستطیل شطرنجی دیگری انجام دهیم و 87 چوب‌کبریت باقی بماند، این مستطیل چند در چند بوده است؟


1388/10/22لينک مستقيم

فرستنده :
MOVAHED HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : مستطیل 21*3 می باشد.
اگر ما طول را X و عرض را Y در نظر و تعداد چوب کبریت های بدست آمده را z بنامیم معادله 4X+3Y-6=Z درست می باشد .
اگر Z مساوی 87 نتیجه می گیریم4X+3Y-6=87
4X+3Y=93 که با حدس و آزمایش اعداد 3=Y و 21=X را بدست می آوریم

فرستنده :
مهدی آمره HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : 8*5

فرستنده :
محمد مهدی HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : عرض ها 1+2+3+4+5+6+7+7
طول ها 3+4+5+6+7+8+9 یعنی می شود یک مستطیل 7*10

فرستنده :
حسام نخبه HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : 10 در 7 صحیح است
تعداد چوب کبریتها برابر است با 1 - (x+1) * (y+1)
و راه دیگر و پیچیده تر
تعداد کبریتهای عمودی x * (y+1) l
تعداد کبریت های افقی y * (x+1) l
با جمع این دو تعداد کل کبریت ها بدست می‌آید و برای اینکه شکل مارپیچ بدست آید لازم است nتا کبریت برداریم و n هم برابر است با تعداد خانه های مستطیل یعنی y*x
-----------------
کبریت های عمودی 10*8= 80 و افقی برابر است با7*11=77 مجموع این دو برابر است با 157 و برای تشکیل شکل مارپیچ باید 7*10= 70 کبریت برداشته شود. یعنی 87=70-157

فرستنده :
داود HyperLink HyperLink 1389/3/11
مـتـن : 23 number

فرستنده :
ميلاد فتاحي HyperLink HyperLink 1389/3/1
مـتـن : مستطيل مورد نظر 10 در 7 است.

فرستنده :
میلاد فتاحی HyperLink HyperLink 1389/3/1
مـتـن : ابعاد مستطیل مورد نظر برابر است با زوجهای مرتب (x,y) که در آن x و y اعداد طبیعی هستند و اگر به هر کدام از اعداد یک واحد اضافه کرده و اعداد حاصل را در یکدیگر ضرب کنیم حاصل 88 شود.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 کبریت‌شماری
کبریت‌شماریمسابقه كامپيوتر
مسابقه‌ی شماره 117
شمارش

از یک مستطیل شطرنجی 3×5 که ضلع‌های مربع‌های آن چوب‌کبریت هستند، بعضی از چوب‌کبریت‌ها را برمی‌داریم تا مارپیچی مانند شکل زیر با 23 چوب‌‌کبریت به‌دست می‌آید. اگر همین کار را با مستطیل شطرنجی دیگری انجام دهیم و 87 چوب‌کبریت باقی بماند، این مستطیل چند در چند بوده است؟


1388/10/22لينک مستقيم

فرستنده :
MOVAHED HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : مستطیل 21*3 می باشد.
اگر ما طول را X و عرض را Y در نظر و تعداد چوب کبریت های بدست آمده را z بنامیم معادله 4X+3Y-6=Z درست می باشد .
اگر Z مساوی 87 نتیجه می گیریم4X+3Y-6=87
4X+3Y=93 که با حدس و آزمایش اعداد 3=Y و 21=X را بدست می آوریم

فرستنده :
مهدی آمره HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : 8*5

فرستنده :
محمد مهدی HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : عرض ها 1+2+3+4+5+6+7+7
طول ها 3+4+5+6+7+8+9 یعنی می شود یک مستطیل 7*10

فرستنده :
حسام نخبه HyperLink HyperLink 1389/3/16
مـتـن : 10 در 7 صحیح است
تعداد چوب کبریتها برابر است با 1 - (x+1) * (y+1)
و راه دیگر و پیچیده تر
تعداد کبریتهای عمودی x * (y+1) l
تعداد کبریت های افقی y * (x+1) l
با جمع این دو تعداد کل کبریت ها بدست می‌آید و برای اینکه شکل مارپیچ بدست آید لازم است nتا کبریت برداریم و n هم برابر است با تعداد خانه های مستطیل یعنی y*x
-----------------
کبریت های عمودی 10*8= 80 و افقی برابر است با7*11=77 مجموع این دو برابر است با 157 و برای تشکیل شکل مارپیچ باید 7*10= 70 کبریت برداشته شود. یعنی 87=70-157

فرستنده :
داود HyperLink HyperLink 1389/3/11
مـتـن : 23 number

فرستنده :
ميلاد فتاحي HyperLink HyperLink 1389/3/1
مـتـن : مستطيل مورد نظر 10 در 7 است.

فرستنده :
میلاد فتاحی HyperLink HyperLink 1389/3/1
مـتـن : ابعاد مستطیل مورد نظر برابر است با زوجهای مرتب (x,y) که در آن x و y اعداد طبیعی هستند و اگر به هر کدام از اعداد یک واحد اضافه کرده و اعداد حاصل را در یکدیگر ضرب کنیم حاصل 88 شود.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2