متن كامل خبر
تربیت دانش‌آموزی پژوهش محور، هدف از هوشمندسازی مدارس

تاريخ خبر : 5/10/1390امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 869

رئیس مرکز آمار، ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف از هوشمندسازی مدارس را تربیت دانش‌آموزانی پژوهش‌محور و پژوهشگر دانست و آن را لازمه تغییر نظام آموزشی کشور از حافظه محوری به پژوهش محوری توصیف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در کارگاه تبیین نظام آموزشی کشور برای مدیران مدارس استان البرز با اعلام اینکه فناوری اطلاعات تاثیر بسیاری در نظام تعلیم و تربیت دارد، اظهار کرد: مراحل یادگیری با فناوری اطلاعات رشد پیدا می‌کند و تغییر نظام آموزشی از حافظه‌محوری به پژوهش‌محوری با هوشمندسازی مدارس و استفاده از فناوری‌های نوین امکان‌پذیر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امروز جوانان ایران در نبردهای اطلاعاتی تمام دنیا را متحیر کرده‌اند، افزود: به کارگیری فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت با شرایط امروز جامعه الزامی است زیرا دانش‌آموزان هم‌اکنون مسلط به این فناوری‌ها و اطلاعات هستند.
نوری ادامه داد: با امکانات دیروز نمی‌توان مدیران فردا را تربیت کرد و ثمره استفاده از فناوری‌های نوین براساس مقالات علمی بیشتر از کلمات درسی است.
رئیس مرکز آمار، ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه آموزش در مدارس هوشمند با محوریت معلمان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در مدارس هوشمند اطلاعات آموزشی به اشتراک گذاشته می‌شود و دانش‌آموزان در فرآیند آموزش مشارکت می‌کنند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه هوشمندسازی مدارس با امضای وزیر آموزش وپرورش مرداد ماه سال جاری برای اجرا به استان‌ها ارسال شده است.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت