|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان مازندران، علی زرافشان در اختتامیه همایش ملاصدرا، با اشاره به اینکه فهم درست انسان از خود و محیط پیرامون میتواند در تحول علوم انسانی موثر باشد، اظهار کرد: در پرداختن به نظریههای انسانی اقدامات زیادی انجام شد اما کمتر به وجه کاربردی این حرفه توجه شده است و در تولید محتوا به دنبال ایجاد وجه کاربردی مفاهیم و تعیین تکالیف کاربردی برای دانشآموزان در جامعه هستیم تا پژوهشمحوری میان دانشآموزان تقویت شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای استفاده بیشتر از نظریهها در مدارس لازم است تعامل با نظریهپردازان در این زمینه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین نگاه ویژهای به موضوع علوم انسانی داریم و و علوم انسانی به دنبال چهار نوع ارتباط برای انسان است که در قالب ارتباط با خود، خدا، طبیعت و مردم گنجانده میشود، خاطرنشان کرد: توسعه علوم انسانی از جایگاه ویژهای در جوامع بشری و معارف دینی ما برخوردار است تا انسان بتواند به سعادت برسد.
|