متن كامل خبر
جای خالی ادبیات ویژه دختران محسوس و ملموس است

تاريخ خبر : 31/3/1396امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 400

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در بازدید از موسسه فرهنگی برهان (انتشارات مدرسه) با اشاره به جای خالی ادبیات ویژه دختران، بر ضرورت تألیف آثاری فاخر و ماندگار در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدیان با حضور در موسسه فرهنگی برهان (انتشارات مدرسه) با رئیس و کارکنان این موسسه فرهنگی، آموزشی پرداخت.
 
وی در این دیدار با اشاره به وضعیت نشر کتب کمک‌آموزشی گفت: موسسه باید با بررسی و مطالعه میدانی و مخاطب شناسایی به تولید کتاب به تناسب ذائقه مخاطبان با استفاده از سبک‌ها و روش‌های متنوع و جذاب بپردازد. خوشبختانه جریان تولید کتاب برای کودکان و نوجوانان همچنین نشر کتاب‌های کمک‌آموزشی در حال تصحیح مسیر خود است و خوشحالم که در این زمینه هرسال گام‌های مثبتی برداشته می‌شود. علاوه بر این برخی ناخالصی‌ها در جریان نشر جای خود را به ناشران و پدید‌آورندگان فرهنگی می‌دهد که واقعاً دغدغه معرفت، بصیرت و علم و دانش دارند.
 
دکتر محمدیان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از همه امکانات و ظرفیت‌ها ادامه داد: باید به علائق، استعداد‌ها،‌ به‌ویژه در زمینه ادبیات دختران توجه نمود؛ زیرا حقیقتاً در این زمینه کمتر کاری شده که شائبه فمینیستی نداشته باشد.
 
وی معرفی شیوه زندگی زنان برجسته تاریخ در عرصه‌های علم و عمل و اخلاق ازجمله خانواده معظم شهدا در قالب داستان به زبانی شیرین و موافق ذائقه نسل نو که دختران ضمن الگو گیری از آن به دختر بودن خود افتخار کنند را گامی مهم موردنیاز جامعه امروز قلمداد کرد و اضافه نمود: با دعوت از مؤلفان متعهد و هنرمندان خوش‌ذوق می‌توان آثار بدیعی خلق نمود که به چاپ‌های متعدد برسد.
 
وی با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژیک و بی‌رغبتی برخی به مطالعه کتاب یادآور شد: تولید کتاب‌های گویا به‌ویژه مرتبط با موضوعات درسی به‌عنوان منبع مکمل می‌تواند مورد استقبال دانش آموزان قرار گیرد. همچنین با توجه به جمعیت قابل‌توجه افراد نابینا، تولید کتاب‌های متنوع با خط بریل به نوعی مطالبه این گروه خاص از سازمان تبدیل شده است.
 
دکتر محمدیان با تأکید بر اهمیت نشر کتب تولیدی، افزود: البته همه قدردانی‌ها مانع نمی‌شود که به وجود پیچیدگی‌ها در این زمینه بی‌توجه باشیم. گاه کتاب‌های خوبی تألیف می‌شود ولی به دلیل ضعف در معرفی، تبلیغ و ترویج آن به دست مخاطبان نمی‌رسد که باید برای رفع این نقص از تنوع رسانه‌ای و افراد مؤثر استفاده کرد.


     منبع خبر : روابط عمومي سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش

بازگشت