وزیر آموزش و پرورش گفت: تثبیت وضعیت معلمان از طریق بهبود معیشت آنان و تدوین منشور تربیت معلم از مهمترین اقداماتی است که برای ارتقا منزلت معلمان انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری پانا، محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در بیست و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت معلمان نسبت به پرداخت مطالبات آنان اقدام کرده است، همچنین 10 هزار سهمیه به مراکز تربیت معلم اختصاص داده شده است.
وی افزود: دستگاه آموزش و پرورش عهدهدار نظام تربیت اسلامی برای پرورش نسل آینده و برخورداری آنان از معنویت و فضایل انسانی است.
وی گفت: آموزش و پرورش تلاش میکند، انسانهای متفکر، مشارکتجو، عدالتمحور، آزادیخواه، قانونگرا و حقطلب براساس قرآن و مکتب اهل بیت تربیت کند و اندیشههای انقلاب را برای آنان تقویت کند.
وی با تاکید بر این که تحقق اهداف آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است، گفت: باید نسلی نو با تعمیق روحیه دشمن شناسی و توانایی شناخت ترفندهای دشمنان ایجاد شود و دانشآموزان در حوزههای مختلف فضایل اخلاقی و مهارت فناوری لازم را کسب کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند چشمانداز 20 ساله کشور گفت: آموزش و پرورش با تدوین سیاستهای راهبردی خود برای تحقق اهداف این سند تلاش میکند و در صدد حاکم سازی نظام جامعه تربیت اسلامی است.
وی بازسازی زیرساختهای نظام آموزش و پرورش، ارتقای بهبود کیفیت آموزشی، توسعه عدالت در آموزش و پرورش و ترویج مشارکت فراگیر را مهمترین اهداف آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ما خواستار ادامه حمایتهای دولت در جهت ارتقا معیشت فرهنگیان هستیم.
فرشیدی خاطرنشان کرد: توجه به دورههای آموزش عمومی به ویژه پیشدبستانی و دبستان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و بخشی از آن تامین کننده نگرش عدالتمحور در مناطق محروم است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزشهای فنی و حرفهای یادآور شد: گرایش به سمت آموزشهای فنی و حرفهای هجوم به دانشگاهها را کاهش میدهد و موجب ارتقا مهارتهای شغلی خواهد شد؛ اما بازنشستگی معلمان در این بخش ما را با مشکلاتی مواجه میکند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش تصریح کرد: در آینده نزدیک سند جامع فناوری اطلاعات در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب میرسد و بر این اساس از مهرماه سال جاری تمام دبیرستانهای کشور به سیستم اینترانت ملی متصل خواهد شد.
وی در پایان از تدوین سیاستهای آموزش و پرورش در مدارس خارج کشور خبر داد و گفت: این سیاستها در عرصه بینالمللی تدوین شده و برنامه آموزش و پرورش در مدارس خارج ازکشور را مشخص خواهد کرد.