|
به گزارش گروه آموزشوپرورش خبرگزاری فارس، عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزشوپرورش و مسئول کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، توضیحاتی در زمینه چگونگی این فرآیند ارائه داد.
وی گفت: این موضوع حدود ۳ ماه قبل با فراخوان نظرخواهی از همکاران توسط وزیر آموزشوپرورش مطرح شد؛ ایده اصلی این موضوع این است که سامانهای طراحی شود تا فرهنگیانی که داوطلب مدیریت مدرسه هستند بتوانند در این سامانه ثبتنام کنند.
محبی با بیان اینکه فرهنگیان با ارائه نظرات خود با این ایده اعلام موافقت کرده و این حرکت را گامی در جهت شایستگی گزینی مدیران مدارس تلقی کردند، افزود: در مرحله اول پس از تحلیل نظرات فرهنگیان، کمیتهای از نمایندگان معاونتهای مختلف وزارت آموزشوپرورش تشکیل شد و فرآیند این کار را مورد بررسی قرار دادند.
وی به فرایند کار اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته انتخاب و انتصاب در مناطق آموزشوپرورش جهت مشخص کردن مدارسی که نیاز به مدیر دارند، اطلاعرسانی به فرهنگیان جهت مراجعه به سامانه جهت مطلع شدن از شرایط احراز مدیریت، اعلام داوطلبی در سامانه پس از مطالعه شرایط احراز مدیران در هر دوره تحصیلی، تکمیل سوابق پرسنلی و عملکردی در سامانه و مشاهده امتیاز خود پس از تأیید کمیته، برگزاری آزمون برای فرهنگیان داوطلب مدیریت پس از مراحل اداری و قانونی و مصاحبه از افرادی که ۳۰ درصد نمره را در آزمون کسب کرده باشند، فرانید کار است.
مسئول کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس افزود: افراد کاندیدا در سه مرحله امتیازاتی را کسب خواهند کرد که این امتیازات، برای سوابق پرسنلی و عملکردی ۲۰۰ امتیاز، برای آزمون ۲۰۰ امتیاز و برای مصاحبه ۴۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است؛ سرفصلهای آزمون از سند تحول، آییننامه اجرایی مدارس، اصول راهنمایی و مشاوره و مدیریت خواهد بود که منابع آن در سامانه قرار داده خواهد شد.
وی درباره وضعیت فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: پیشنویس بخشنامه جهت ابلاغ آمادهشده و در این بخشنامه پیشبینی شده است که در سال اول در مراکز استانی این روش عملیاتی شود.
|