متن كامل خبر
تدوین دستورالعمل درجه‌بندی مدارس غیردولتی در چهار سطح

تاريخ خبر : 12/11/1394امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 425

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل درجه‌بندی مدارس غیردولتی تدوین شده است و دستورالعمل نظارت بر مدارس غیردولتی مقدمه‌ای بر تدوین دستورالعمل درجه‌بندی به شمار می‌رود.

مجتبی زینی‌وند در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در خصوص لایحه دائمی شدن قانون مدارس و مراکز غیردولتی گفت: این قانون مدت 7 سال است که به صورت آزمایشی در مدارس اجرا می‌شود و الان با یک سری اصلاحات که با هماهنگی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و آموزش و پرورش انجام شده، تحت عنوان لایحه دائمی از طرف دولت به مجلس ارائه شده است.
 
وی افزود: در این ایام این قانون یک بار دیگر در کمیسیون‌های مختلف بازنگری شد و آماده رای‌گیری در صحن علنی مجلس برای دائمی شدن می‌باشد.
 
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دستورالعمل درجه‌بندی مدارس غیردولتی اظهار داشت: ملاک‌ها و معیارهای و شاخص‌های کمی و کیفی آن برای درجه‌بندی مدارس غیردولتی تدوین شده است.
 
زینی‌وند با اشاره به دستورالعمل نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: این دستورالعمل مقدمه‌ای بر تدوین دستورالعمل درجه‌بندی مدارس غیردولتی به شمار می‌رود.
 
وی در خصوص دستورالعمل مذکور توضیح داد: در دستورالعمل جامع نظارت بر مدارس غیرانتفاعی که طی 2 سال اخیر تدوین شده است، نظارت در قالب سامانه و در 4 سطح عملیاتی می‌شود. مرحله اول ارزیابی را خود مدیر موسس مدرسه غیرانتفاعی انجام می‌دهد، سپس نوبت ارزیابی در سطح منطقه و بعد در اداره کل آموزش و پرورش است و ارزیابی نهایی را نیز سازمان مدارس غیردولتی انجام می‌شود.


     منبع خبر : پانا

بازگشت