FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)
دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)مسابقه رياضي
بخش‌پذيري

دايره‌اي از اعداد






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - حل مسأله با استفاده از بخش‌پذيري
 محتواي آموزشي
    - بخش‌پذيري.



 

شكل 1 – دايره و شش عدد بر روي محيط
آن در حالتي كه: .

سؤال
براي يك عدد صحيح و مثبت  داده شده مي‌خواهيم دايره‌اي از شش عدد مطابق شكل 1 بسازيم به‌گونه‌اي كه قواعد ذيل در مورد آنان صادق باشد:

الف - شش عدد واقع بر محيط دايره داراي اعداد سه‌رقمي متفاوت بوده و هيچ‌يك داراي رقم «صفر» نباشند.

ب - وقتي در جهت عقربه‌هاي ساعت بر روي محيط دايره از هر عدد به عدد ديگر مي‌رسيم دو رقم اول عدد بعدي با دو رقم آخر عدد قبلي برابر باشد.

ج - همه‌ي شش عدد واقع بر محيط دايره بر بخش‌پذير باشند.

در شكل 1 يك مثال موفق از دايره‌ براي مقادير  نشان داده شده است:

- اكنون براي هريك از مقادير  دايره‌اي ايجاد كنيد كه چنين ويژگي‌اي را داشته باشد (در صورت وجود).

- ثابت كنيد اين‌كار براي چه مقاديري از غيرممكن است.

1387/7/25لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)
دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)مسابقه رياضي
بخش‌پذيري

دايره‌اي از اعداد






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - حل مسأله با استفاده از بخش‌پذيري
 محتواي آموزشي
    - بخش‌پذيري.



 

شكل 1 – دايره و شش عدد بر روي محيط
آن در حالتي كه: .

سؤال
براي يك عدد صحيح و مثبت  داده شده مي‌خواهيم دايره‌اي از شش عدد مطابق شكل 1 بسازيم به‌گونه‌اي كه قواعد ذيل در مورد آنان صادق باشد:

الف - شش عدد واقع بر محيط دايره داراي اعداد سه‌رقمي متفاوت بوده و هيچ‌يك داراي رقم «صفر» نباشند.

ب - وقتي در جهت عقربه‌هاي ساعت بر روي محيط دايره از هر عدد به عدد ديگر مي‌رسيم دو رقم اول عدد بعدي با دو رقم آخر عدد قبلي برابر باشد.

ج - همه‌ي شش عدد واقع بر محيط دايره بر بخش‌پذير باشند.

در شكل 1 يك مثال موفق از دايره‌ براي مقادير  نشان داده شده است:

- اكنون براي هريك از مقادير  دايره‌اي ايجاد كنيد كه چنين ويژگي‌اي را داشته باشد (در صورت وجود).

- ثابت كنيد اين‌كار براي چه مقاديري از غيرممكن است.

1387/7/25لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2