متن كامل خبر
پرورش روحیه پرسشگری و نقادی با اجرای پروژه پرسش مهر

تاريخ خبر : 30/4/1395امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 497

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین روحیه تحقیق، پژوهش و پرسشگری از دغدغه‌های رئیس‌جمهور در اوایل دولت یازدهم بوده است، گفت: اقدام اساسی پرسش مهر می‌تواند گام موثری در پرورش روحیه پرسشگری و نقادی در جامعه داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی‌اصغر فانی در کنگره ملی پرسش مهر16 ریاست جمهوری که در سالن اجلاس سران و با حضور دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و دکتر علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران برگزارشد، با بیان اینکه در سند تحول بنیادین برای تربیت دانش‌آموزان 6 ساحت تربیتی تعریف شده است، اظهار کرد:  یکی از ساحت‌های جدی تربیت در آموزش و پرورش، تربیت سیاسی و اجتماعی است.
 
دکتر فانی با بیان اینکه یقیناً اقدام اساسی پرسش مهر می‌تواند گام مؤثری در پرورش روحیه پرسشگری باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش برنامه‌های متعدد و متنوعی در تربیت سیاسی و اجتماعی دارد و پرسش مهر یک حلقه از این تربیت سیاسی و اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان در پرسش مهر شرکت کرده اند، افزود: پرسش مهر باعث تعامل منطقی و موثر بین معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء می‌شود، که نشان از نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگسازی و حرکت‌های اجتماعی می باشد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: پرسش مهر، اقدام مؤثری است تا دانش‌آموزان نسبت به رخدادهای محیطی، داخلی و بین‌المللی حساس‌تر شوند و حضور بیش از 3 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز، معلم، فرهنگی، دانشجو معلمان و اولیاء در فراخوان ملی پرسش مهر شانزدهم، مهر تأییدی بر نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی کشور است.
 
 گفتنی است، در پایان این مراسم دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، دکتر علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و دکتر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از 213 برگزیده کنگره ملی پرسش مهر شانزدهم با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آوردند.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت