متن كامل خبر
آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی باید منعطف و سیال باشد

تاريخ خبر : 21/4/1395امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 327

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود غیراجباری بودن دوره رسمی پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش، آموزش‌های آن باید منعطف و سیال باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، رخساره فضلی، مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش امروز در همایش استانی توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی که در دهکده ساحلی فرهنگیان واقع در انزلی برگزار شد، اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان بزه، طلاق و اقدام به جرم در کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را با موفقیت پشت سر گذرانده‌اند، کمتر بوده و اکثر این کودکان در آینده افراد موفقی هستند.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های مناسب و کیفی دوره پیش‌دبستانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در آینده افراد بسیار موثر است، افزود: دوره پیش دبستانی دوره‌ای تخصصی و حرفه‌ای بوده و در صورت نبود مربیان متخصص، این دوره، سامان نمی‌گیرد.
 
فضلی با اشاره به کاهش بهره هوشی در کشور به عنوان زنگ خطر برای مربیان دوره پیش‌دبستانی، گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بزرگترین دستاورد نظام آموزش و پرورش بوده و براساس دستور معظم له، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک، دوره پیش‌دبستانی تا دانشگاه است.
 
وی با بیان اینکه سرنوشت کودکان در دستان مربیان دوره پیش‌دبستانی است، گفت: با وجود غیراجباری بودن دوره رسمی پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش، آموزش‌های آن باید منعطف و سیال باشد.
 
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید وزارت آموزش و پرورش بر توسعه آموزش دوره پیش‌دبستانی در مناطق محروم دو زبانه و حمایت دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سایر مناطق، تصریح کرد: 16 نهاد و 18موسسه قرآنی کار پیش‌دبستانی انجام می‌دهند که در صورت عدم تبعیت از قانون واحد وزارت آموزش و پرورش این فرصت‌ها به عنوان تهدید تلقی می‌شود .
 
فضلی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش علاوه‌بر عملیاتی کردن استقرار مدیریت یکپارچه از مهرماه امسال، بر توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی تاکید داشته و علاوه‌بر افزایش دوره‌های غیردولتی در شهرها و مناطق برخوردار، مناطق کم برخوردار و محروم نیز به صورت دولتی اداره می‌شود.
 
وی با تاکید براهمیت تقویت باورهای فرهنگی در دوره پیش‌دبستانی، یادآور شد: آیین نامه اجرایی دوره پیش‌دبستانی تهیه و کلیات آن در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.
 
فضلی تربیت در دوران کودکی را مثل حکاکی بر روی سنگ دانست و بیان کرد: مبنای تعلیم و تربیت دینی و معنوی در دوره پیش‌دبستانی بوده و ایجاد محیط دینی و معنوی، تاثیر بسزایی در آموزش‌های تربیت دینی کودکان دارد.
 
در اولین همایش توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی گیلان، از 52 نفر از مربیان برتر این دوره در استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.


     منبع خبر : ايسنا

بازگشت