|
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمود مهرمحمدی در اختتامیه نخستین دوره آموزش مجازی جشنواره معرفتی حیات طیبه، اظهار کرد: تربیت معلم یک مساله ملی و نه بخشی است و همه باید دست به دست هم دهند تا معلمی با ویژگیهای مطلوب و در تراز نظام تعلیم و تربیت شود.
دکتر مهرمحمدی برگزاری دورههای معرفتی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را یکی از مصادیق همراهی با امر تربیت معلم برشمرد و افزود: یک نمونه از این تشریک مساعیها در اینجا و در حوزه دورههای آموزش مجازی است که به پشتوانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برنامهریزی و اجرا میشود؛ چرا که صرفا دانشگاه به تنهایی نمیتواند از عهده کار برآید، باید به عنوان نهاد هماهنگکننده منابع موجود در کشور، ایفای نقش کند؛ گرچه خودش مسئولیتهای ویژهای دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان این مطلب که این فضا به طور ویژه تدارک دیده شده تا مساله یادگیری الکترونیک بر پایه زیر ساخت به جایگاه مورد نظر برسد، گفت: این مقوله را باید مغتنم بشماریم تا بتوانیم از سایتها و سامانههای دیگری که ایجاد خواهد شد، به درستی بهرهبرداری کنیم.
دکتر مهرمحمدی با تاکید بر اینکه مهارت معلمان در عرصه آموزش الکترونیک و استفاده از فناوریهای جدید باید توسعه یابد، افزود: در نیم سال تحصیلی 95_94، حدود ۱۰۰درس توسط استادان به صور مختلف در سامانه فرهنگیان تعریف شد و از این فضا به عنوان مکمل آموزش حضوری استفاده میکنند.
وی با بیان اینکه از ظرفیت فضای مجازی در آینده بیشتر و گستردهتر از امروز باید استفاده شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از تکنولوژی را باید در استادان دانشگاه نهادینه کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر مهرمحمدی با بیان این مطلب که ما به دو طریق در برنامه درسی تربیت معلم تلاش میکنیم، بستر آموزشهای فناوری را فراهم کنیم، تصریح کرد: یکی روش غیرمستقیم و استفاده استادان از فرهنگیان و دیگری آموزش مستقیم در قالب دروس فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به گنجانده شدن سه درس تک واحدی برای آموزش مستقیم فناوری اطلاعات و ارتباطات به دانشجومعلمان ادامه داد: با این سه درس، دانشجومعلمان با نرمافزارهای تخصصی در هر رشته آشنا میشوند و قادر خواهند بود که در فضای مجازی کارهای خلاق آموزشی انجام دهند، این بستر در برنامه درسی جدید گنجانده شده است.
|