دزدان سكه
اشارهآنچه با عنوان «چكيده» در اول مسابقهها و زنگتفريحها مشاهده ميكنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقهمندان است.چكيدهاهداف آموزشي اهداف آموزشي در حوزهي شناختي – دانش - «دانش راهها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روشها و روششناسي» اهداف آموزشي در حوزهي شناختي - تواناييها و مهارتهاي ذهني - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير» - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن» - «فهميدن» > «ترجمه» > «درونيابي» - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «توليد يك نقشه يا مجموعه اقدامهاي پيشنهادي» - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «استنتاج مجموعهاي از روابط انتزاعي» نتايج مورد نظر - حل مسأله با استفاده از اصول منطق محتواي آموزشي - اصول منطق.
سؤال
پنج دزد 2008 سكهي طلاي كاملاً يكسان را سرقت ميكنند. آنها بين خود بر سر مسائلي توافق مينمايند:- جوانترين دزد بخشي از اموال مسروقه را پيشنهاد ميدهد.- از تمام دزدان شامل پيشنهاددهنده در مورد پيشنهاد رأيگيري ميشود.- اگر حداقل نيمي از دزدان رأي «آري» بدهند آن پيشنهاد پذيرفته ميشود.- در غير اينصورت به پيشنهاددهنده مال مسروقه تعلق نميگيرد. - سپس جوانترين دزد بعدي، پيشنهاد جديدي براي رأيگيري از چهار دزد باقيمانده با همان قواعد مورد اشاره ارائه ميكند.
اين فرايند ادامه پيدا ميكند تا اينكه تقسيم اموال مسروقه بهتأييد حداقل نيمي از دزدان باقيمانده برسد.از طرف ديگر هر دزدي از بهترين علايق مربوط به خودش محافظت ميكند:
- شرط لازم و كافي براي اينكه هر دزد به يك پيشنهاد رأي مثبت بدهد آن است كه به وي سكههاي بيشتري از آنچه سرقت كرده تعلق بگيرد و در اين صورت پيشنهاددهنده هر تعداد سكه كه ميتواند براي خودش نگه ميدارد.
بهنظر شما سكهها چگونه تقسيم خواهد شد؟