FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجر
مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجرمسابقه رياضي
نامساوي‌ها و استقرا

مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!!






اشاره

آن‌چه كه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي يك رشته» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «برون‌يابي»
    
- « فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
    - « فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با مقسوم‌عليه‌هاي مشترك
    - شناخت كاربرد استقرا
    - چگونگي حل مسائل مربوط به نامساوي‌ها
 محتواي آموزشي
    - نظريه‌ي اعداد
    - نامساوي‌ها






سؤال
فرض كنيم براي ، عدد  بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه فرد عدد  باشد؛ هم‌چنين عدد  را به‌صورت ذيل تعريف مي‌كنيم:




(رابطه‌ي 1)

ثابت كنيد رابطه‌ي ذيل همواره برقرار است:






(رابطه‌ي 2)

هم‌چنين مشخص كنيد در رابطه‌ي 2 براي چه مقاديري از  تساوي برقرار است.


 راهنمايي
به‌عنوان مثال: اگر:







(رابطه‌ي 3)

در اين‌صورت خواهيم داشت:









(رابطه‌ي 4)

1386/11/13لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجر
مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجرمسابقه رياضي
نامساوي‌ها و استقرا

مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!!






اشاره

آن‌چه كه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي يك رشته» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «برون‌يابي»
    
- « فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
    - « فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با مقسوم‌عليه‌هاي مشترك
    - شناخت كاربرد استقرا
    - چگونگي حل مسائل مربوط به نامساوي‌ها
 محتواي آموزشي
    - نظريه‌ي اعداد
    - نامساوي‌ها






سؤال
فرض كنيم براي ، عدد  بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه فرد عدد  باشد؛ هم‌چنين عدد  را به‌صورت ذيل تعريف مي‌كنيم:




(رابطه‌ي 1)

ثابت كنيد رابطه‌ي ذيل همواره برقرار است:






(رابطه‌ي 2)

هم‌چنين مشخص كنيد در رابطه‌ي 2 براي چه مقاديري از  تساوي برقرار است.


 راهنمايي
به‌عنوان مثال: اگر:







(رابطه‌ي 3)

در اين‌صورت خواهيم داشت:









(رابطه‌ي 4)

1386/11/13لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2