|
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت آموزش ابتدایی، رخساره فضلی ضمن تشکر از ادارات کل آموزش و پرورش استانها و مناطق؛ جهت تدوین برنامه توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی اظهار کرد: هم افزایی و استفاده حداکثری از فرصتهای موجود درون و برون سازمانی؛ متضمن اجرای برنامه عمل آموزش و پرورش در دوره پیشدبستانی است.
مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تدابیر مدیران کل و معاونان آموزش ابتدایی استان ها؛ برای اولین بار در کشور32 برنامه عمل پیش دبستانی، مبتنی بر تحلیل شاخصهای منطقهای و آمایش سرزمین؛ تدوین و در حال اجراست.
وی ضمن تاکید بر بخشنامه مدیریت و اجرای دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری؛ برکیفیت آموزشهای تربیتی این دوره تاکید کرد و از کارشناسان، موسسان و مدیران و مربیان خواست امسال به توسعه کیفی برنامهها به ویژه برنامههای هویت کودکان ایران اسلامی و حفظ محیط زیست در روند جاری کلاسهای پیش دبستانی توجه خاصی داشته باشند و در مناطق محروم و دوزبانه نیز بر اجرای فعالیتهای جذاب و متناسب با ویژگیهای نوآموزان با محوریت زبان آموزی و توجه به اهداف یازدهگانه دوره تاکید کردند .
فضلی احترام به خرده فرهنگها و زبان مادری را برای تحقق اهداف دوره پیش دبستانی ضروری دانست و گفت: دوره پیش دبستانی در شکل گیری شخصیت وهویت اسلامی ایرانی کودکان تاثیر بسزایی دارد و لازم است بستر لازم برای کسب شایستگی های نوآموزان با توجه به فطرت الهی و کرامت ذاتی و اکتسابی آنان فراهم شود به گونهای که صفات، توانمندی و مهارتهایی را کسب کنند که به تکوین هویت وایفای نقش آگاهانه و اختیاری در زندگی فردی و اجتماعی آنان منتج شود.
مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این مهم با اجرای فعالیتهای تربیتی کلاسی با رویکرد تکوین و تعالی هویت و ابعاد رشد با استفاده از بازی، شعر و سرود، قصه، نقاشی، کاردستی، نمایش خلاق ، فعالیتهای علمی و...محقق میشود و لازم است کلیه فعالیتهای تربیتی منطبق با برنامه درسی دوره پیش دبستانی با مشارکت همه جانبه خانوادهها اجرا گردد.
|