|
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهرستانهای استان تهران علیرضا کمرئی، گفت: دستیابی به رشد همه جانبه دانشآموزان، مهمترین هدف نظام تعلیم و تربیت است. که هدایت مطلوب دانشآموزان به چنین جایگاهی توسط مشاور صورت میپذیرد.
کمرئی اظهار کرد: ترسیم نیم رخ روانی، رفتاری و تحصیلی دانشآموزان مستلزم توجه به دو نکته مرجع و مبنای قابل استناد و شاخصهای دقیق، قابل اندازهگیری و تحلیل صحیح شاخصها میباشد که با آزمونهای نوین مشاورهای امکانپذیر میباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ادامه داد: بر همین اساس آزمونهای نوین مشاورهای شامل آزمون سلامت روانی –رفتاری، استعداد تحصیلی و رغبت سنج شغلی، زمینه ترسیم نیم رخ روانی – رفتاری و تحصیلی – شغلی را با توجه به اصل تفاوتهای فردی، مدرسهای و منطقهای برای جامعه آماری دانشآموزان پایه نهم دوره متوسطه اول شهرستانهای استان تهران برگزار شد.
وی ضمن توصیف ابعاد اهمیت و ضرورت آزمونهای نوین مشاورهای گفت: ساختار کلی آزمون سلامت روانی – رفتاری در شناسایی دانشآموز در حیطههای فردی، خانواده، مدرسه و اجتماع و استفاده از دادههای این آزمون جهت تشخیص نیازهای تربیتی، روانی - اجتماعی و تحصیلی دانشآموزان و توانمندسازی مبتنی بر یافتههای آزمون در سطوح فرد، کلاس، مدرسه، منطقه و استان مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد.
کمرئی در پایان گفت: تعداد 261 مدرسه دوره اول متوسطه در 2061 کلاس نهم با جامعه آماری 60 هزار نفر دانشآموز میزبان آزمونهای نوین مشاورهای شدند.
|