متن كامل خبر
سخنان دکتر فانی در صحن مجلس دانش‌آموزی

تاريخ خبر : 29/10/1393امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 695

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجلس دانش‌آموزی یک نهاد تصمیم‌ساز برای آموزش و پرورش است، گفت: مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در سطوح مختلف تصمیم‌گیری موثر باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی‌اصغر فانی در مراسم افتتاح مجلس هفتم دانش‌آموزی که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای دانش‌آموزی برگزار شد، با اظهار خرسندی از حضور خود در جمع اعضای مجلس هفتم دانش‌آموزی گفت: سند تحول نظام آموزشی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت است که تربیت را برای هر دانش‌آموز، در 6 ساحت تربیت اخلاقی و اعتقادی، علمی و پژوهشی، زیباشناختی و هنری، جسمانی و بدنی، حرفه‌ای و اقتصادی و تربیت سیاسی و اجتماعی درنظرگرفته است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره به دنبال تربیت متوازن در هر 6 ساحت است، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در اخلاق‌مداری، مجهز شدن به سلاح علم و فناوری‌های نوین، تقویت و تربیت جسمانی و امور هنری و زیباشناختی سرآمد باشند تا بتوانند در آینده نقش یک شهروند مسئولیت‌پذیر و موفق در اجتماع را داشته باشند.
عضو کابینه تدبیر و امید افزود: دانش‌آموزان باید از فرصت جوانی و نوجوانی خود در حل مسائل و مشکلات اقتصادی و حرفه‌ای بهره ببرند تا بتوانند با کسب مهارت‌های حرفه‌ای باری از دوش کشور بردارند.
دکتر فانی تشکیل مجلس دانش‌آموزی را در راستای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان خواند و خاطرنشان کرد: این جمع، عصاره‌ای از شوراهای دانش‌آموزی مدرسه، منطقه، استان است و اکنون در عالی‌ترین سطح آن مجلس دانش‌آموزی است که می‌تواند در تربیت دانش‌آموزان در سطوح مدیریت‌های سیاسی و اجتماعی کشور مؤثر باشد.
دکتر فانی با تأکید بر تربیت متوازن دانش‌آموزان در 6 ساحت مبتنی‌بر سند تحول نظام آموزشی، عنوان کرد: جامعه همواره از تربیت تک ساحتی لطمه‌های زیادی دیده است؛ به طوری که در تعاملات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، افراد نمی‌توانند با دیگر ارکان جامعه تعامل و همکاری مناسبی داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش اعتدال در امور را لازمه تربیت متوازن خواند و گفت: چنانچه در امر تربیت جامعه همه جانبه‌نگری انجام نشود، می‌تواند به ظهور پدیده‌های مخربی چون داعش بیانجامد.
دکرت فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال اعتدال‌گرایی و ایجاد امید به آینده در نسل امروز کشور است، اظهار کرد: دانش‌آموزان موتور محرک آینده ایران هستند که به ما قدرت، انگیزه و امید به کار می‌دهند.
عضو کابینه تدبیر و امید در خصوص استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین در نظام آموزشی، عنوان کرد: باید از تمام تکنولوژی‌ها مانند شبکه‌های مجازی در حوزه تعلیم و تربیت استفاده صحیح و مفید کنیم به طوری که بتواند نقش تربیتی موثری را ایفاد نماید.
وی سرمایه‌های انسانی، فیزیکی و طبیعی را سرمایه‌های بالقوه هر کشوری معرفی کرد و افزود: سرمایه انسانی در توسعه‌یافتگی ساختارهای کشور موثر است و از این رو نقش آموزش و پرورش در تامین زیرساخت‌های آینده کشور حائز اهمیت است.
دکتر فانی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی صدای 13 میلیون دانش‌آموز است و منتخبین آن آینده‌ساز کشور هستند، خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش آماده پذیرش پیشنهادات، انتقادات و تصمیم‌های شما و منتقدان در امر آموزش و پرورش است.
عضو کابینه تدبیر و امید خطاب به معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش عنوان کرد: در دو سال فعالیت مجلس هفتم، باید برنامه‌های آموزشی در حوزه مدیریت، اعتقادی و سیاست در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند عضو مفیدی برای آینده کشور باشند.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت