|
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش کشور از افزایش بودجه پژوهشی آموزش و پرورش کشور در سال جاری خبر داد.
مجید قدمی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفتوگو با خبرنگار فارس در انزلی جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش را ویژه دانست و اظهار داشت: ایجاد ساختار تشکیلاتی معاونت پژوهشی در ادارههای آموزش و پرورش کشور یکی از نشانههای توجه به پژوهش در آموزش و پرورش است.
وی تلاش برای اقدامهای پژوهشی، درسپژوهی و تربیت دانشآموزان پژوهنده را از وظیفه دست اندرکاران حوزه پژوهشی کشور عنوان کرد.
قدمی افزود: معلمان نقش مهمی در تربیت دانشآموزان پژوهنده دارند و به همین منظور برنامهریزیهای ویژهای برای آموزش معلمان پژوهنده انجام گرفته است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش کشور از افزایش بودجه پژوهشی آموزش و پرورش در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش بودجه پژوهشی آموزش و پرورش نشانه توجه به این حوزه مهم است.
وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش کشور نیازهای پژوهشی آموزش و پرورش کشور را شناسایی کرده است، تصریح کرد: تاکنون 300 عنوان پژوهشی مرتبط با آموزش و پرورش شناسایی شده است.
قدمی اضافه کرد: با دعوت صورت گرفته از پژوهشگران، تا کنون 25 درصد از 300 عنوان پژوهشی تعیین شده و به اجرا درآمده است و انتظار میرود تا پایان سال 1390 تمام 300 عنوان پژوهشی مرتبط با آموزش و پرورش اجرایی شود.
وی به کاربردی بودن پژوهشهای حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: یافتههای پژوهشهای انجام شده در حوزه آموزش و پرورش درکتابهای درسی، قانونهای آموزشی و آموزشهای معلمان مورد استفاده قرار میگیرند.
قدمی عدم باور امر پژوهش را یکی از آسیبهای پژوهش در کشور عنوان کرد.
|