گزارش شماره 14 از المپياد جهاني زيست 2010 ميلادي
«سونگ كيم» پروفسور دانشكده زيست دانشگاه ملي زيست كره
مصاحبه با «سونگ كيم» ((sung-hs-kim
پروفسور دانشكده زيست دانشگاه ملي زيست كره
هنگامي كه شما يك آزمون عملي و تئوري را آماده مي كنيد كدام بخش از اهميت بيشتري برخوردار است؟
هدف ما پوشش طيف گسترده اي ازموضوعات عملي زيستي و نظري آن بوده است. ما تلاش كرديم تا سر فصل هاي اساسي زيست يعني در دو بعد ميكرو و مايكرو را بررسي كنيم. اميدوارم تا دانش آموزان از تنوع امسال آنها لذت برده باشند.
به عنوان رئيس كميته علوم، بزرگترين مشكل شما در آماده سازي آزمونها چه بوده است؟
بزرگترين مشكل استاندارد سازي سوالات پيچيده بود، چرا كه در هر كشوري برنامه درسي زيست اندكي فرق مي كند. ما تلاش كرديم تا متون كتاب هاي زيست اصلي استفاده شده را بهم بچسبانيم.
چه چيزي در آماده سازي المپياد زيست 2010 مورد توجه بود؟
ما مفتخريم به معرفي كردن «آزمايشگاه سيستم عصبي مصنوعي» بر مبناي كامپيوتر، كه براي اولين بار در تاريخ المپيادهاي جهاني زيست اتفاق افتاد. شنيدم كه دانش آموزان به اين تكنولوژي جديد و خارق العاده دست پيدا كردند. اميدوارم تا كاربرد اين تكنولوژي نوين در المپيادهاي جهاني زيست آينده پيشرفت كند. اين يك جايگزين عالي براي آزمايشاتي است كه به دلايل مختلف در المپيادهاي جهاني زيست قابل اجرا نيستند.
آيا المپياد جهاني زيست 2010، مي تواند افكار شما را در زمينه المپياد جهاني زيست به ما منتقل كند؟
بله.كميته علوم ما يك سال و نيم وقت براي آماده سازي المپياد جهاني زيست صرف كردند. اين آسان نيست، ولي فرصت بسيار خوبي بود تا از ميزباني المپياد جهاني زيست سال 2010 در كره لذت ببريم.