|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان قزوین، حجتالاسلام محیالدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان پژوهشگر و پژوهنده که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: کسانی با پژوهش وارد کاری میشوند، میتوانند آسیبشناسی کنند و اشکالات و عیبهایی را که در طرح آمده است، از بین ببرند که این امر موجب میشود به راهحلها و درمان مناسب برسیم.
وی افزود: دین اسلام برای پژوهش و تحقیق ارزش و اهمیت زیادی قائل شده است که این امر نشان میدهد برای حل مشکلات باید از این روش توصیه شده استفاده کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به نکوهش عدم توجه به پژوهش از سوی اسلام، افزود: در سنت پیشینیان علم جایگاه ویژهای داشته است و عالمان و اندیشمندان همواره در حوزه علوم تلاش میکردند تا خود را به نام مجتهد به جامعه معرفی کنند.
دکتر محمدیان خاطرنشان کرد: اگر پیش از انجام هر کار آموزشی بتوانیم یک پژوهش درست و منطقی داشته باشیم قادر خواهیم بود در آینده بسیاری از مشکلات پیش آمده برای آن طرح آموزشی را برطرف نماییم و هزینههای اضافی برای رفع آن مشکلات نپردازیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه گاهی اوقات برای رفع مشکلی که با یک پژوهش ساده قابل رفع است هزینههای زیادی متقبل شویم، اضافه کرد: اگر پژوهشها با نظریهها و پیوستهای فرهنگی ما که در اسلام و گذشتگان ما نیز وجود داشته گره بخورد میتواند موجب رشد و شکوفایی آموزش ما شود.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب قدم به قدم به پژوهش درست و مطلوب نزدیک شدهایم، عنوان کرد: دانشمندان در گذشته با پژوهش سعی میکردند تا حقیقت را کشف کنند و این کار را حتی زمانی که سفارش تحقیق هم نداشتند، به دلیل اشتیاق به کشف حقیقت انجام میدادند.
این مسئول عنوان کرد: لازم است پژوهش را جدی بگیریم تا بتوانیم از ثمرات و نتایج دلنشینی که در بر دارد بهرهمند شویم و این هدف با همت مدیران، معلمان و دانشآموزان در مدارس محقق میشود.
|