|
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان رضوی، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در نشست مجمع خیرین مدرسهساز استان، خیرین را منشا دلگرمی مدیران آموزش و پرورش و پشتوانه خوبی برای نظام تعلیم و تربیت عنوان و اظهارکرد: در شرایط کنونی رشد و توسعه با تربیت نیروی انسانی گره خورده است و امروز معیار توسعه یافتگی کشورها و زمینه ایجاد زندگی باکیفیت برای مردم، در چگونگی تربیت نیروی انسانی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که امروز توسعه منابع انسانی بر تربیت کودکان متمرکز شده است، افزود: امروز به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب در تربیت کودکان در دبستان و مهدهای کودک، شاهد وجود مشکلات زیادی هستیم و هر اندازه در این بخشها سرمایه گذاری کنیم به توسعه بیشتر دست پیدا خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش با تمجید از نیت خیر و قدمی که خیرین مدرسهساز در مسیر توسعه کشور برمیدارند، تصریح کرد: امروز توجه به فرهنگ انجامکار خیر در حوزههای مختلف در جامعه ما نهادینه شده است اما سرمایه گذاری در عرصه مدرسهسازی منجر به ارتقای روحی انسانها میشود که جایگاه بالاتری دارد.
دکتر دانش آشتیانی جایگاه خیرین را در پیشگاه خداوند بسیار رفیع دانست و افزود: مدرسه سازی و کمک به آموزش و پرورش با هیچ عمل خیر دیگری قابل مقایسه نیست، به ویژه که امروز در نظام تعلیم و تربیت کشور ما با چالشهایی مانند وجود ۶۸ هزار کلاس درس ناامن و در معرض تخریب مواجه هستیم و این موضوع زنگ خطری است که باید فکری برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار کنیم.
وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش تا بخشهای مختلف جامعه در قبال این شرایط مسئول هستند، افزود: باید تلاش کنیم تا مشکلات این حوزه را حل کنیم و خیرین مدرسه ساز میتوانند با کمکهای فکری و مشارکت مالی خود شرایطی را ایجاد کنند تا در آینده مدرسه ناایمن نداشته باشیم.
دانش آشتیانی بر درنظرگرفتن معماری شاد در مدارس کشور تاکید کرد و افزود: اجرای مدلهایی مانند توسعه مدارس سبز میتواند به ما در تربیت همه جانبه دانش آموزان کمک کند.
وی گفت: باید تلاش کنیم مسئله آموزش و پرورش بویژه تعلیم و تربیت کودکان را به عنوان یک دغدغه ملی مطرح کنیم، و تعلیم و تربیت کودکان باید در نقطه ذهنی و عملی جامعه، اصلیترین موضوع باشد.
|