متن كامل خبر
روش‌های جدیدآموزش ریاضی در ایران همگانی نشده‌است

تاريخ خبر : 22/9/1384امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 456

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت:
روش‌های جدید آموزش ریاضی هنوز در ایران همگانی نشده و این عامل می‌تواند یکی از دلایل عدم موفقیت دانش‌آموزان ما در کسب رتبه مطلوب باشد.

به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،"علی زرافشان" ، ارتقای کیفیت آموزشی هر درسی ازجمله ریاضی را منوط به عوامل متعدد دانست و گفت: اگر همه عوامل به صورت هماهنگ عمل نکنند نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به دنبال تغییر برنامه‌ها، روش‌های تدریس و ارزش یابی هم باید متحول شود.

زرافشان، تغییرات دربرنامه‌های آزمون ریاضی را ازسال ‪ ۱۳۷۱‬تاکنون گسترده برآورد کرد وگفت:عنوان‌های‌جدید مثل آمار و مدلسازی،ریاضیات گسسته، ریاضیات پایه، حسابان و حساب دیفرانسیل و انتگرال جایگزین عنوان‌های قدیمی شده و با محتوای جدیدتر و روش‌های مناسب‌تر ارایه شده است.

وی افزود: برنامه‌های درسی برای رسیدن به کیفیت مطلوب، نیاز به بازنگری و تجدید نظر دارد به همین دلیل شورای برنامه‌ریزی ریاضی دوره متوسطه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تشکیل شده و مطالعات خود را در زمینه برنامه‌ریزی جدید آموزش ریاضی متوسطه آغاز کرده است.

زرافشان درعین حال گفت: سطح آموزش ریاضی در برنامه‌های درسی کشور با میانگین دنیا هماهنگی دارد.

وی افزود: برنامه درسی هر کشور متناسب با اهداف آموزشی آن کشور تعیین می‌شود و باتوجه به اختلاف شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورها، تفاوت هایی در کیفیت و کمیت برنامه‌های درسی آن‌ها وجود دارد.


 


     منبع خبر : ايرنا

بازگشت