|
علیرضا حاجیانزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص دلیل عدم اجرای طرح حضور کانون زبان در نوبت عصر مدارس کشور اظهار داشت: سیاست کلی ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که علاوهبر فعالیتهای درونسازمانی مانند جذب اعضا، فعالیتهای آموزشی و زبان، با جایی مثل وزارت آموزش و پرورش که موضوع فعالیتش تربیتی و آموزشی است، تعامل نزدیک داشته باشیم.
وی اضافه کرد: صرف نظر از اینکه وابسته به آموزش و پرورش هستیم یا خیر، حدود 12.5 میلیون دانشآموز تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش است و این تعامل میتواند سطح کمی کار را افزایش دهد و این جزء سیاستهای ماست و تدابیری میاندیشیم که در حوزه مسائل زبان، فرهنگی و هنری در آینده این اتفاق بیفتد.
حاجیانزاده افزود: بنده با وزیر آموزش و پرورش در این زمینه صحبت خاصی داشتم و وی نیز تاکید داشت که فضای بعد از ظهر مدارس را با آموزشهای زبان کلید بزنیم اما نکتهای که داریم استانداردهای ماست چرا که اگر در مسائل فرهنگی و هنری و آموزش زبان بنابر توسعه کمی وجود دارد باید استانداردها را نیز مراقبت کنیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: توسعه کمی باید با حفظ کیفیت و استانداردها انجام شود اما گاهی تعارض ایجاد میشود و نمیتوانیم برای توسعه کار، استانداردهای لازم را فراهم کنیم.
وی با اشاره به عملی شدن توافقنامه آموزش زبان در نوبت عصر مدارس، گفت: در دوره قبل، آن مقداری که گزارش گرفتم و مطلع هستم این بود که توافقنامهای تنظیم شد اما ایجاد کلاس زبان در فضای بعد از ظهر مدارس باید استانداردهای خودش را داشته باشد.
حاجیانزاده در گفتوگو با فارس افزود: یکی از استانداردها، مدرسین کانون زبان است زیرا این مدرسین در سطحی هستند که از جهت علمی و اخلاقی گزینش میشوند و آموزشهای مستمری میبینند و در آن دوره، شرایط فراهم نشد.
وی تصریح کرد: طرح جدیدی را آماده کردیم تا اگر لازم باشد دورههای آموزشی را برای معلمان و مدرسانی که میخواهند در کانون زبان دعوت به کار شوند، بگذاریم و توانمندی آنها را به حد استاندارد برسانیم تا بتوانیم در فضای بعد از ظهر مدارس، کلاسهای کانون زبان را دایر کنیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به این پرسش که شنیده میشود در برخی مدارس کانونهای زبان فعالیت میکنند، گفت: در حال حاضر نیز کانون زبان با هماهنگی برخی مدارس در این مدارس حضور مییابند و با ساز و کار و استانداردهای مشخص، کلاسهایی را برگزار میکند اما طرحی که وزارت آموزش و پرورش در گذشته داشت مبتنی بر استفاده از ظرفیت مدرسه و معلمان در نوبت عصر بود که اصلاً اجرا نشد زیرا شرایط و استانداردهای لازم را نداشت.
حاجیانزاده با بیان اینکه طرح جدید آماده شده است، افزود: در این طرح همکاری کانون زبان با آموزش و پرورش برای استفاده از فضای بعد از ظهر مدارس در جهت اجرای برنامههای زبان پیشبینی شده است که در حال پیگیری هستیم و زمان اجرای آن هنوز مشخص نیست.
|