|
نامدار عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه پیش دبستانی برای دانش آموزان استثنایی یک مقطع رسمی به شمار می رود، اظهار داشت: امسال و سال گذشته متناسب با سطح ذهنی دانشآموزان و با هدف تسهیل در یادگیری، محتوای کتب مقطع پیش دبستانی الکترونیکی شدهاست.
وی ادامه داد: برای مقاطع دیگر نیز در حال حاضر فقط فایلهای متنی کتب بصورت الکترونیکی تدوین شده تا با نمایش آن بر روی پرده علاوه بر ارتباط گفتاری ارتباط ذهنی نیز ایجاد شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مدارس استثنایی چه میزان برای تدریس کتب الکترونیکی تجهیز شدهاند، تصریح کرد: در مدارس استثنایی کلاسهای آموزشی کامپیوتری یا کارگاههای موضوعی وجود دارد که با تبیین حداقل دو دستگاه رایانه دانشآموزان می توانند از محتوای آموزشی استفاده کنند.
وی مهمترین برنامه در محتوای الکترونیکی کتب را در مقطع پیشدبستانی عنوان کرد و گفت: سیدیهایی برای ترغیب دانشآموزان این مقطع به منظور افزایش سطح توانمندی به استانها ارسال شده است.
عبداللهیان هوشمندسازی را یک اضطرار برای دانشآموزان استثنایی خواند و افزود: حدود هزار و 500 مدرسه مستقل و خاص دانشآموزان استثنایی در کل کشور وجود دارد که از این تعداد 750 مدرسه حداقل دارای یک کلاس هوشمند با تمامی تجهیزات هستند.
وی قول مساعد داد تا با مدیریت اعتبارات این بخش 100 درصد مدارس استثنایی کشور تا پایان سال حداقل یک کلاس هوشمند با تمامی امکانات داشته باشند.
|