متن كامل خبر
اثرات مخرب کتاب‌های آموزشی غیراستاندارد بر یادگیری

تاريخ خبر : 26/1/1394امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 466

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص اثرات مخرب کتاب‌های آموزشی غیراستاندارد بر یادگیری دانش‌آموزان هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان با اشاره به تولیدات متنوع دفاتر تالیف و تکنولوژی افزود: علاوه‌بر کتاب‌های درسی، بسته‌های آموزشی شامل مجلات رشد، سی دی، فیلم‌های آموزشی، کتاب‌های گویا، راهنمای معلم و فیلم‌های روش تدریس اساتید برجسته برای معلمین نیز از تولیدات این سازمان است.
وی افزود: علاوه‌بر تولیدات مستقیم، این سازمان همه ساله جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد را که یکی از اقدامات خوب و حسنه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است برگزار می‌کند که ضمن بررسی کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی توسط متخصصین و هیات داوران، کتاب‌هایی که مناسب تشخیص داده شود از سه طریق به معلمین، دانش‌آموزان و خانواده آنان معرفی می‌گردد.
دکتر محمدیان اضافه کرد: اولا فهرست کتاب‌های مناسب به تناسب سن دانش‌آموزان پشت جلد کتاب‌های درسی چاپ می‌شود. ثانیا کتاب‌های برگزیده از طریق مجلات رشد به مخاطبان معرفی می‌شود ثالثا کتاب‌های مناسب و استاندارد در سایت دفتر تکنولوژی قرار خواهد گرفت و از مولفین و ناشران برگزیده نیز تقدیر و تجلیل می‌شود.
وی با اظهار گلایه از برخی ناشران که با نگاه تجاری کتاب تولید می‌کنند و برخی رسانه‌ها که بدون توجه به نظرات کارشناسان و مصالح دانش‌آموزان آن را تبلیغ می‌کنند، اضافه نمود: متاسفانه عده‌ای در حوزه تولید منابع آموزشی تنها سود شخصی خود را لحاظ می‌کنند و تولیداتی را روانه بازار می‌کنند که تنها در کوتاه مدت ممکن است باعث پیشرفت ظاهری کودکان ‌شود ولی در طولانی مدت اثرات مخربی بر فرایند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان دارد که شایسته است دستگاه‌های مربوط نظارت بیشتری مبذول نمایند.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت