معاون پژوهشی و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش از تغییر محتوای آموزشی درس زبان انگلیسی در سال تحصیلی آینده خبر داد. مهدی نوید ادهم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، عوامل درون و بیرون سازمانی را از عمده ترین علل ناکار آمد بودن درس زبان انگلیسی در بین دانش آموزان دانست و افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش در نظر دارد به منظور تقویت توانایی گفت و شنود دانش آموزان و کارآمدشدن درس زبان انگلیسی، محتوای آموزش این کتاب راظرف چند سال آینده تغییر دهد.
وی بااشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش برای آموزش زبان درسالهای گذشته گرامر محور بوده است و امروزه به تقویت مکالمه در بین دانش آموزان نیاز است، افزود: اگر شرایط تقویت کننده آموزش زبان انگلیسی دربین دانش آموزان فراهم نشود، این آموزشها درمدارس خنثی و یا کمرنگ خواهد شد.
معاون پژوهشی و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تقویت مهارت معلمان و به نمایش گذاشتن و ایجاد فیلمهای فرهنگی و اعتقادی از مهمترین عوامل تقویت کننده این درس در بین دانش آموزان است.