علیرضا علیاحمدی، وزیر آموزش و پرورش پس از گذشت کمتر از یک ماه از آغاز تصدیگریش در وزارت آموزش و پرورش در اسفند ماه سال گذشته، دست به تغییر ساختار مرکزی این وزارتخانه زد.
آن گونه تغییر ساختار سازمانی آموزش و پرورش در سطح ستاد مرکزی که با پیشنهاد وی طراحی شده بود، پس از دو ماه از مطرح شدن طرح، یعنی در اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب رسید.
اما ساختار سازمانهای آموزش و پرورش استانها، علیرغم تصویب ساختار جدید مرکزی وزارتخانه، نهایی نشد؛ آن گونه که جلسات کارگروه تخصصی طراحی و تدوین ساختار تفصیلی سازمانهای آموزش و پرورش کشور و به تبع آن، سختار شهرستانها و مناطق، تازه با شش ماه تاخیر از زمان تصویب ساختار مرکزی وزارتخانه، بر اساس بخشنامه ارسالی از سوی معاونت برنامهریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی وزارتخانه متبوع، در آبان ماه با لحاظ درجهبندی سازمانها در شهرستانهای مشهد و شیراز به صورت متمرکز برگزار شد و جلسات کارشناسی آن در ماههای بعد ادامه یافت.
با استناد به برگزاری این کارگروهها، علیرضا علیاحمدی ـ وزیر آموزش و پرورش از نهاییشدن ساختار سازمانهای آموزش و پرورش کشور به خبرنگار ایسنا خبر داد.
در بخشنامه ارسالی به استانها برای تدوین ساختار سازمانهای آموزش و پرورش کشور، رعایت مواردی همچون کاهش ۲۰ درصدی پستهای سازمانی و استفاده از عناوین کوتاه برای پستهای سازمانی و تعیین ۱۰۰، ۸۰، ۶۰، ۴۰ و ۲۸ پست سازمانی به ترتیب برای سازمانهای درجه ۵ تا یک ضروری خوانده شده است.
گفتنی است، تاخیر در تصویب ساختارهای تفصیلی سازمانهای آموزش و پرورش کشور در حالی صورت گرفت که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، وزارت آموزش و پرورش از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری نسبت به نهاییکردن ساختار سازمانهای آموزش و پرورش استانها مکلف شده بود.