|
به گزارش سرویس آموزش و پرورش ایسنا، دکتر حمیدرضا کفاش در جلسه امضای تفاهمنامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص اهمیت ورود به فضای مجازی و شبکههای اجتماعی اظهار داشت: همگان آموزش و پرورش و دارالقرآن را بستر اصلی در توسعه ارزشهای قرآنی میدانند و کاشتن بذر این ارزشها در دوران مدرسه صورت میگیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص نقش آموزشی این سازمان دارالقرآن تصریح کرد: نگاه ما این است که از آموزشهای تخصصی و سازماندهی شده مجموعه دارالقران در این زمینه استفاده کنیم؛ البته اولویت و ظرفیت اساسی ما حوزه آموزش و تعاملات در زمینه انتقال تجربههاست.
وی با تاکید بر حضور فعال در فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی فضایی واقعی است و غیرقابل انکار و ورود به این عرصه کار مشترکی است که همت هر دو طرف را طلب میکند.
دکتر کفاش درباره تولید محتوا در حوزه فضای مجازی افزود: امکانات سختافزاری در دست ماست، آنچه میماند تولید محتوا است که باید به صورت جدی در تولید و مشارکت و فعال کردن بچهها در تشکیلات مجازی همکاری کنیم.
وی از افتتاح شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانشآموزان) در سال 94 خبر داد و گفت: اولین گروهی که به این شبکه میپیوندند دانشآموزان قرآنی ممتاز کشوری هستند. این بچهها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند ولی از امسال زمینه ارتباط منطقی برای این افراد ایجاد میشود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص توسعه ارتباطات موبایلی در میان دانشآموزان و نقش فعال آموزش و پرورش در این حوزه اظهار کرد: ورود موبایل به مدارس بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش همچنان ممنوع است که در بسیاری از کشورها نیز به همین صورت ورود موبایل به مدرسه ممنوع است. اما بعضی کشورها موبایل ویژهای برای دانشآموزتعریف کردهاند.
براساس گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: آموزش و پرورش به طور فعال در تولید نرمافزارهای قانونی متناسب با سن بچهها پیش رفته است.
|