|
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر حمیدرضا کفاش اظهارکرد: پس از تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی جلسات متعدد از ستاد تا صف به منظور هماهنگیهای اجرایی و تمهید مقدمات با مشارکت فعال این معاونت و معاونتهای ذیربط از جمله معاونت آموزش متوسطه برگزار شده است و مدیران دو بخش با حضور مستمر در جمع مدیران، مشاوران و کارشناسان مشاوره متوسطه استانها ، نواحی و منطقه حضور یافتهاند و به تبیین اجرائیات موضوع پرداختهاند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از جمله اقدامات اساسی دیگر این معاونت تدوین مدل هدایت تحصیلی با دخالت دادن تمامی دروس برای تمامی رشتهها و زمینههای تحصیلی و همچنین اختصاص ضریب خاص به هر یک از دروس با ارتباط عمودی و افقی آنها برای ورود به رشتهها و زمینههای شغلی – تحصیلی است.
وی خاطرنشان کرد: این معاونت با ارتباط تنگاتنگ مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات، نرمافزار جامع هدایت تحصیلی را تدوین و با تلاش شبانهروزی همکاران آن مرکز زمینه برای اجرای هدایت تحصیلی در سامانه پرونده الکترونیکی مشاوره فراهم شد که این مهم ضمن تسهیل در هدایت تحصیلی نقش چشمگیری در هدایت متوازن و علمی با توجه به دسترسی به همه اطلاعات دانشآموزان در حوزه رغبت، استعداد، عملکرد تحصیلی، امکانات منطقه و نیاز جامعه بصورت کشوری، استانی، منطقهای و مدرسهای دارد .
دکتر کفاش افزود: در سطح مدرسه نیز ضمن توجیه همه عوامل (مدیر، معلم، مشاوره، معاونین و کارکنان) دورههای آموزشی تبیینی برای والدین و دانشآموزان با ایجاد تفکری متفاوت (یعنی مدنظر قرار دادن استعدادهای متفاوت به جای تاکید صرف بر هوش و نمرات درسی) در انتخاب رشته تحصیلی برگزار شده است .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مشاوران با روشی تبیینی و اقناعی نسبت به هدایت دانشآموزان اهتمام ورزند و ایمان دارم که مشاوران در این امر توانا و مثل همیشه آگاهانه و صبورانه عمل خواهند کرد.
|