متن كامل خبر
اعلام اولویت‌های تحقیقاتی آموزش و پرورش استثنایی

تاريخ خبر : 11/12/1387امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 590

اولویت‌های پژوهشی حوزه آموزش و پرورش استثنایی در سال ‪ ۸۸‬برای اطلاع پژوهشگران و دست اندر کاران تعلیم و تربیت اعلام شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، پژوهشکده کودکان استثنایی هماهنگی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی اولیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را با هدف به‌سازی روش‌های آموزشی و توان بخشی در نظام آموزش و پرورش استثنایی تنظیم کرده و آن را در اختیار محققان، اساتید، معلمان، مربیان و علاقمندان به امور پژوهشی قرار داده است از جمله این اولویت‌ها می‌توان به ارزشیابی برنامه آموزش تلفیقی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و کودکان معلول جسمی حرکتی، تدوین استانداردهای ویژه فضای آموزشی کودکان با نیازهای ویژه، بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان ناشنوا، نابینا و جسمی حرکتی اشاره کرد.

تهیه ابزار جهت ارزیابی و تشخیص مشکلات رفتاری در دوره پیش دبستانی و دبستان، بررسی و ارزیابی برنامه آموزشی کودکان طیف اوتیسم و تهیه و تدوین برنامه مداخله‌ای برای کودکان دارای ‪ ADHD‬و کودکان دارای اختلال‌های خلقی و اضطرابی نیز از دیگر اولویت‌های اعلام شده است.

بررسی و ارزیابی خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه، آزمونهای غربالگری کودکان سنین ‪ ۴‬تا ‪ ۶‬سال، آموزش راهبردهای رویارویی با مشکلات والدین کودکان دارای ناتوانیهای ویژه یادگیری و بررسی مشاغل مناسب دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز بخش دیگری از اولویت‌های اعلام شده توسط آموزش وپرورش استثنایی است.


     منبع خبر : جمهوري اسلامي

بازگشت