|
سیدمهدی نوید ادهم در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه سند تحول بنیادین یک سند استراتژیک برای آموزش و پرورش است که ذیل سند چشمانداز 30 ساله کشور طراحی شده است، اظهار کرد: سند تحول دارای 23 هدف عملیاتی و 131 راهکار است که باید به مرور زمان عملیاتی شوند.
وی افزود: هر کدام از راهکارهای سند دارای برنامهها و فعالیتهایی هستند که این برنامهها با مشارکت معاونتهای مختلف آموزش و پرورش طراحی شدهاند و زمانبندی آنها مشخص شده است که تحت عنوان نقشه راه چندی پیش رونمایی شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه چگونگی حرکت برای تحقق راهکارهای سند در این نقشه راه آمده است، عنوان کرد: برای سال 94، 100 فعالیت پیشبینی شده است که توسط معاونتهای مختلف آموزش و پرورش در حال اجراست.
نویدادهم ادامه داد: 99 فعالیت ذیل 40 راهکار برای سال گذشته پیشبینی شده بود که بخشی عملیاتی شدند و برخی دیگر نیازمند صرف زمان بیشتری هستند و اجرای آنها ممکن است چند سال طول بکشد.
وی در ادامه درباره آییننامه گروههای آموزشی که در اواسط تابستان سال جاری در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد نیز گفت: گروههای آموزشی از جمله فعالیتهای مردمنهاد در آموزش و پرورش است و معلمان خودجوش دور هم جمع شدهاند و در قالب گروهها پیرامون مسائل مختلف آموزشی تبادل نظر میکنند که سعی کردیم در قالب آییننامه فعالیت گروههای آموزشی را نظاممند کنیم و حمایت خود را از این حرکت اعلام کردیم که امیدواریم بیش از این تقویت شود.
|