متن كامل خبر
آمادگی کانون برای کمک به تحول نظام آموزشی کشور

تاريخ خبر : 23/1/1396امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 357

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کمک و همکاری در زمینه تحول نظام آموزشی کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان زاده در بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از کانون، به تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل کتاب، نشریات، فیلم، پویانمایی، تئاتر، موسیقی، اسباب‌بازی و سرودهای کودکانه به شکل حرفه‌ای اشاره و اظهار کرد: ارتباط حضوری و چهره‌به‌چهره مربیان با مخاطبان کودک و نوجوان در بیش از ۹۵۰ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی، برگزاری ۱۶ جشنواره و نمایشگاه با عنوان‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی در طول سال را از دیگر فعالیت‌های کانون می‌باشد.
 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور در نمایشگاه‌های خارجی و ارتباط‌‌های بین‌المللی با مؤسسات مشابه، شرکت در مسابقات مختلف بین‌المللی و ارسال آثار هنری کودکان و نوجوانان به این رویدادها و بخش، آموزش زبان‌های خارجی در کانون زبان ایران را نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه فرهنگی برشمرد.
 
وی به رویکردهای کانون اشاره کرد و افزود: تدوین چشم‌انداز ۱۰ ساله و ذیل آن برنامه ۵ ساله از سال گذشته آغاز شده و به شکل جدی دنبال خواهد شد که در آن تلاش کردیم تمامی آرمان‌ها و نگاه‌های موجود در حوزه‌های مختلف در دو برنامه پنج‌ساله اول و دوم اجرایی شود.
 
حاجیان زاده با اشاره به آغاز اجرای برنامه‌های چشم‌انداز کانون با هماهنگی و نگاه به برنامه ششم توسعه از سال ۹۶ یادآور شد: دو رویکرد کلی و مهم در این برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرار گرفته است.
 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رویکرد اول را اثرگذاری فعالیت‌های کانون بر مخاطبان عنوان کرد که در آن فلسفه وجودی کانون خود را نشان می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: در کانون برنامه موظفی مانند آموزش‌وپرورش وجود ندارد و خانواده‌ها نیز بچه‌های خود را به خاطر گذراندن دوره و کسب مدرک به کانون نمی‌آورند بلکه مطالبه آن‌ها از این مجموعه ایجاد فضایی سالم برای سپری کردن اوقات فراغت‌ فرزندانشان در محیطی اثرگذار و موردعلاقه آن‌ها است.
 
وی با بیان این‌که اعضای کانون همواره از نظر فکری و توانمندی‌های مهارتی و تربیتی در مقایسه با هم‌سالان خود متفاوت‌تر هستند، اضافه کرد: کانون نیز اهتمام خود را بر این قرار داده تا به این خواسته خانواده‌ها جامه عمل بپوشاند تا کودکان و نوجوانان در فضایی شاد و با نشاط به مطالعه و فراگیری مهارت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و چگونه زیستن بپردازند.
 
حاجیان زاده با اشاره به یاد‌گیری به‌عنوان نقطه مشترک میان فعالیت‌های کانون و آموزش‌وپرورش گفت: در آموزش‌وپرورش یادگیری در یک سیستم کلاسیک دنبال می‌شود درحالی‌که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این فرآیند به‌صورت غیرمستقیم و با حجم کم‌ اما عمیق و پایدار صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: در کانون تلاش بر این است تا با تولید محتواهای مناسب برای کتاب‌، فیلم‌، اسباب‌بازی‌ها و سایر محصولات فرهنگی و ایجاد فضای جذاب و بانشاط در مراکز فرهنگی هنری، متناسب با نیازهای مخاطبان خدمات ارائه شود.
 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: اعضای کانون با کسب مهارت‌ها و توانمندی‌های مختلف اغلب تولیدکننده هستند نه مصرف‌کننده به‌گونه‌ای که بارها شاهد بوده‌ایم نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ ساله کتاب نوشته‌اند و مدعی‌اند که باید چاپ شود یا از میان بچه‌ها فیلم‌سازانی تربیت شده‌اند که آثارشان به جشنواره ‌فیلم کودک برای کودک راه یافته است که این می‌تواند مقدمه‌ای برای تقویت جریان «تولید و اشتغال» که امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال تعیین شده باشد.
 
وی با بیان این‌که بیشتر مربیان امروز کانون اعضای سابق مراکز ما هستند اظهار کرد: اعتقاد داریم خروجی‌های کانون می‌توانند ورودی‌های مناسبی برای آموزش‌وپرورش باشند و در این زمینه اقدام‌هایی را نیز با دانشگاه‌ فرهنگیان آغاز کرده‌ایم.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت