FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 خط و صفحه (مسابقه‌ي شماره‌ي 66) ويژه‌ي ايام نوروز
خط و صفحه (مسابقه‌ي شماره‌ي 66) ويژه‌ي ايام نوروزمسابقه رياضي
تابع بازگشتي و استقرا

خط و صفحه







اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» < «تحليل روابط»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با هندسه‌ي اقليدسي‌ 
    - آشنايي با توابع بازگشتي
    - روش حل مسأله با استفاده از توابع بازگشتي و استقرا
 محتواي آموزشي
    - هندسه




سؤال
الف - به‌نظر شما يك «صفحه» توسط  «خط» متمايز حداكثر به چند بخش محدود يا نامحدود تقسيم مي‌شود؟

ب - به‌نظر شما «فضا» توسط  «صفحه‌ي» متمايز حداكثر به چند بخش محدود يا نامحدود تقسيم مي‌شود؟

ج - به‌نظر شما «فضاي اقليدسي  بعدي»  توسط  «ابر صفحه» (Hyper Plane) متمايز حداكثر به چند بخش محدود يا نامحدود تقسيم مي‌شود؟

ياداوري - پاسخگويي به قسمت‌هاي «ب» و «ج» كاملاً اختياري است.

1387/1/5لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/4/26
مـتـن : dar ghesmate alef=> دو حالت در نظر مي گيريم....اينكه اين خطوط در اطراف صفحه قرار بگيرند و يا درون صفحه...اگر درون صفحه قرار بگيرند خطوط به اندازه ي فضايي كه اشغال كرده اند فضاي محدود ايجاد كرده و اطراف آن فضاي نامحدود است....اگر خطوط در اطراف صفحه قرار بگيرند چون صفحه نامحدود است خطوط نمي توانند فضاي محدود ايجاد كنند.
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/3/19
ايميل فرستنده: nocturnal_nature@yahoo.com

ضمن تشكر از شما به‌خاطر توضيح بسيار خوبي كه ارائه كردي و دقت شما را نشان مي‌دهد.
حالا راجع به خطوطس كه داخل صفحه قرار مي‌گيرند و نواحي محدود و نامحدود ايجاد شده صحبت بكن.
براي راهنمايي
اگر n=0 باشد حداكثر يك بخش خواهيم داشت.
اگر n=1 باشد حداكثر دو بخش خواهيم داشت.
اگر n>=1 باشد يكي از خطوط را جدا مي‌كنيم و وضعيت تقاطع خطوط ديگر با اين خط و در نتيجه تقسيم صفحه را حساب مي‌كنيم ...
خوب فكر مي‌كنم مسأله ساده شد.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!


فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/4/26
مـتـن : 1
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/3/18

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
راجع به علت جوابت هم براي بچه‌ها توضيح بده.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/1/17
مـتـن : kob
پاسـخ :ايميل فرستنده: anahita_o98@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1387/1/15

دوست خوبم!
سلام
اولاً از اين‌كه با ما ارتباط برقرار كردي بسيار خوشحاليم
ثانياً: متأسفانه بقيه‌ي مطالب‌تون به‌دست‌مون نرسيده...
منتظر حضور فعالت تو اين بخش هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
شرلي HyperLink HyperLink 1387/1/9
مـتـن : خانه هاي محدود
Sigma( n - i ) ; i = 2 to n
فرض مي كنيم 3 خط در صفحه باشند .( براي اين كه تشكيل خانه هاي محدود بدهند .) تعداد خانه هاي محدود برابر با 1 است .حال اگر يك خط به اين مجموعه اضافه كنيم تعداد خانه ها به 3 مي رسد . حال با يك استقرا ساده مي توان نشان داد كه تعداد خانه ها در هر مرحله با فرمول بالا مشخص مي شود . براي استقرا فرض كنيد كه فرمول براي k خط درست است و براي k+1 ثابت كنيد .(با توجه به اين نكته كه هر خط كه اضافه مي شود ، به شماره ي خودش منهاي دو به تعداد خانه ها اضافه ميكند .شكل را بكشيد مي بينيد!!!)
براي خانه هاي نا محدود هم استقرا را براي 2k بكار ببريد .
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/1/7

شرلي جان!
جوابت كاملاً صحيح است.
بارك‌الله! آفرين بر شما!
انشاءالله در همه‌ي مراحل زندگي موفق باشي!

فرستنده :
محمد حسن HyperLink HyperLink 1387/1/7
مـتـن : an=an-1+n+1
پاسـخ :محمد حسن جان!
سلام
از اين‌كه شجاعانه به اين سؤال پاسخ دادي هم جاي تقدير بسيار دارد و هم از تو تشكر مي‌كنيم.
ولي محمد حسن جان!
راجع به علت جوابت هم براي آگاهي دوستانت توضيح بده!
منتظر جوابت هستيم
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
شرلي HyperLink HyperLink 1387/1/7
مـتـن : الف_1)
تعداد خانه هاي محدود برابر است با :
Sigma( n - i ) ; i = 2 to n
تعداد خانه هاي نامحدود برابر است با :
2n
براي داشتن بيشترين بخش بايد هر دو خط همديگر را قطع كنند بطوريكه هيچ سه خطي نقطه مشترك نداشته باشند .
(براي تجسم ، يك رسم در دوره راهنمايي وجود داشت كه در دستگاه مختصات بالاترين واحد محور Y را به اولين واحد محور X وصل مي كرديم و بعد يك واحد از Y كم و آن نقطه را به دومين واحد محور X وصل مي كرديم و ...)

براي قسمت ب هر خط را يك صفحه و صفحه را فضا در نظر مي گيريم .
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/1/6


شرلي جان!
ضمن تشكر از شما
از اين‌كه شجاعانه براي پاسخ به اين سؤال اقدام كردي نهايت تشكر و امتنان را داريم.
اين‌كه بيش‌ترين بخش، زماني حاصل مي‌شود كه هر دو خط يكديگر ار قطع كنند ولي هيچ سه خطي نقطه‌ي مشترك نداشته باشند، كاملاً صحيح است و از اين بابت استدلال‌تان قابل تقدير مي‌باشد.
اما راجع به علت رابطه‌ي مربوط به بخش‌هاي محدود و بخش‌هاي نامحدود، براي دوستانت دليل مناسبي ارائه كنيد.
منتظر جواب شما هستيم.
انشآءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 خط و صفحه (مسابقه‌ي شماره‌ي 66) ويژه‌ي ايام نوروز
خط و صفحه (مسابقه‌ي شماره‌ي 66) ويژه‌ي ايام نوروزمسابقه رياضي
تابع بازگشتي و استقرا

خط و صفحه







اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» < «تحليل روابط»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با هندسه‌ي اقليدسي‌ 
    - آشنايي با توابع بازگشتي
    - روش حل مسأله با استفاده از توابع بازگشتي و استقرا
 محتواي آموزشي
    - هندسه




سؤال
الف - به‌نظر شما يك «صفحه» توسط  «خط» متمايز حداكثر به چند بخش محدود يا نامحدود تقسيم مي‌شود؟

ب - به‌نظر شما «فضا» توسط  «صفحه‌ي» متمايز حداكثر به چند بخش محدود يا نامحدود تقسيم مي‌شود؟

ج - به‌نظر شما «فضاي اقليدسي  بعدي»  توسط  «ابر صفحه» (Hyper Plane) متمايز حداكثر به چند بخش محدود يا نامحدود تقسيم مي‌شود؟

ياداوري - پاسخگويي به قسمت‌هاي «ب» و «ج» كاملاً اختياري است.

1387/1/5لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/4/26
مـتـن : dar ghesmate alef=> دو حالت در نظر مي گيريم....اينكه اين خطوط در اطراف صفحه قرار بگيرند و يا درون صفحه...اگر درون صفحه قرار بگيرند خطوط به اندازه ي فضايي كه اشغال كرده اند فضاي محدود ايجاد كرده و اطراف آن فضاي نامحدود است....اگر خطوط در اطراف صفحه قرار بگيرند چون صفحه نامحدود است خطوط نمي توانند فضاي محدود ايجاد كنند.
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/3/19
ايميل فرستنده: nocturnal_nature@yahoo.com

ضمن تشكر از شما به‌خاطر توضيح بسيار خوبي كه ارائه كردي و دقت شما را نشان مي‌دهد.
حالا راجع به خطوطس كه داخل صفحه قرار مي‌گيرند و نواحي محدود و نامحدود ايجاد شده صحبت بكن.
براي راهنمايي
اگر n=0 باشد حداكثر يك بخش خواهيم داشت.
اگر n=1 باشد حداكثر دو بخش خواهيم داشت.
اگر n>=1 باشد يكي از خطوط را جدا مي‌كنيم و وضعيت تقاطع خطوط ديگر با اين خط و در نتيجه تقسيم صفحه را حساب مي‌كنيم ...
خوب فكر مي‌كنم مسأله ساده شد.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!


فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/4/26
مـتـن : 1
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/3/18

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
راجع به علت جوابت هم براي بچه‌ها توضيح بده.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/1/17
مـتـن : kob
پاسـخ :ايميل فرستنده: anahita_o98@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1387/1/15

دوست خوبم!
سلام
اولاً از اين‌كه با ما ارتباط برقرار كردي بسيار خوشحاليم
ثانياً: متأسفانه بقيه‌ي مطالب‌تون به‌دست‌مون نرسيده...
منتظر حضور فعالت تو اين بخش هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
شرلي HyperLink HyperLink 1387/1/9
مـتـن : خانه هاي محدود
Sigma( n - i ) ; i = 2 to n
فرض مي كنيم 3 خط در صفحه باشند .( براي اين كه تشكيل خانه هاي محدود بدهند .) تعداد خانه هاي محدود برابر با 1 است .حال اگر يك خط به اين مجموعه اضافه كنيم تعداد خانه ها به 3 مي رسد . حال با يك استقرا ساده مي توان نشان داد كه تعداد خانه ها در هر مرحله با فرمول بالا مشخص مي شود . براي استقرا فرض كنيد كه فرمول براي k خط درست است و براي k+1 ثابت كنيد .(با توجه به اين نكته كه هر خط كه اضافه مي شود ، به شماره ي خودش منهاي دو به تعداد خانه ها اضافه ميكند .شكل را بكشيد مي بينيد!!!)
براي خانه هاي نا محدود هم استقرا را براي 2k بكار ببريد .
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/1/7

شرلي جان!
جوابت كاملاً صحيح است.
بارك‌الله! آفرين بر شما!
انشاءالله در همه‌ي مراحل زندگي موفق باشي!

فرستنده :
محمد حسن HyperLink HyperLink 1387/1/7
مـتـن : an=an-1+n+1
پاسـخ :محمد حسن جان!
سلام
از اين‌كه شجاعانه به اين سؤال پاسخ دادي هم جاي تقدير بسيار دارد و هم از تو تشكر مي‌كنيم.
ولي محمد حسن جان!
راجع به علت جوابت هم براي آگاهي دوستانت توضيح بده!
منتظر جوابت هستيم
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
شرلي HyperLink HyperLink 1387/1/7
مـتـن : الف_1)
تعداد خانه هاي محدود برابر است با :
Sigma( n - i ) ; i = 2 to n
تعداد خانه هاي نامحدود برابر است با :
2n
براي داشتن بيشترين بخش بايد هر دو خط همديگر را قطع كنند بطوريكه هيچ سه خطي نقطه مشترك نداشته باشند .
(براي تجسم ، يك رسم در دوره راهنمايي وجود داشت كه در دستگاه مختصات بالاترين واحد محور Y را به اولين واحد محور X وصل مي كرديم و بعد يك واحد از Y كم و آن نقطه را به دومين واحد محور X وصل مي كرديم و ...)

براي قسمت ب هر خط را يك صفحه و صفحه را فضا در نظر مي گيريم .
پاسـخ :تاريخ ارسال: 1387/1/6


شرلي جان!
ضمن تشكر از شما
از اين‌كه شجاعانه براي پاسخ به اين سؤال اقدام كردي نهايت تشكر و امتنان را داريم.
اين‌كه بيش‌ترين بخش، زماني حاصل مي‌شود كه هر دو خط يكديگر ار قطع كنند ولي هيچ سه خطي نقطه‌ي مشترك نداشته باشند، كاملاً صحيح است و از اين بابت استدلال‌تان قابل تقدير مي‌باشد.
اما راجع به علت رابطه‌ي مربوط به بخش‌هاي محدود و بخش‌هاي نامحدود، براي دوستانت دليل مناسبي ارائه كنيد.
منتظر جواب شما هستيم.
انشآءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2