متن كامل خبر
گسترش مددکاری اجتماعی، در مدارس کشور

تاريخ خبر : 28/6/1395امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 502

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: با استقرار کامل رویکرد «مدیریت مورد»، مددکاری اجتماعی در مدارس کشور گسترش می‌باید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت تربیت بدنی و سلامت، نادر منصورکیایی افزود: وزارت آموزش و پرورش با هدف مداخله به موقع و موثر در فوریت‌های اجتماعی و به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و عوامل مخاطره‌آمیز، برنامه‌های گسترده‌ای را در مدارس و با رویکرد «مدیریت مورد» اجرا می‌کند که شامل مراحل غربالگری، توانمندسازی، مداخله مختصر و ارجاع می‌باشد.
 
نادر منصورکیایی گفت: از طریق مجموعه برنامه‌هایی که با این رویکرد در مدارس اجرا می‌شود، تلاش ما این است که دانش آموزان در معرض خطر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی، به موقع شناسایی شده و خدمات مورد نیاز توانمندسازی و مددکاری به ایشان ارائه شود.
 
وی افزود: از سال 1392 تا کنون، به تدریج با تهیه و ارسال شیوه نامه و دستورالعمل‌های فنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی کارشناسان مناطق آموزش و پرورش کشور، اجرای مداخلات موردی و میدانی در مدارس، زمینه‌های توسعه نظام ارجاع و مددکاری در سطح مناطق آموزش و پرورش فراهم شده است.
 
کیایی با بیان اینکه برنامه مددکاری اجتماعی در مدارس یک ماموریت و رسالت چندسازمانی است و نیازمند شکل‌گیری نظام ارجاع بوده و بخشی از «نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان» است، تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها، همچنین با استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، ظرفیت‌های لازم برای استقرار مددکاری اجتماعی در مدارس، با هدف توسعه خدمات مداخله به موقع و موثر در رفتارهای پرخطر، عوامل مخاطره‌آمیز و فوریت‌های اجتماعی تهدیدکننده دانش آموزان، گسترش پیدا نماید.
 
کیایی افزود: در سال تحصیلی 96-1395، برای گسترش مددکاری اجتماعی در مدارس، اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن: استمرار برنامه تدوین نقشه‌های خطرپذیری مدارس، گسترش دوره‌های آموزشی «مدیریت مورد» در سطح مناطق آموزش و پرورش کشور، افزایش نرخ پوشش برنامه «مدیریت مورد» در سطح مدارس و اجرای آزمایشی طرح «نماد» می‌باشد.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت